بازداشت مدیرعامل تلگرام؛ ایلان ماسک: شاید سفر به برخی از کشورها را محدود کنم

اقتصاد ایران: با دستگیری شوکه‌کننده‌ی مدیرعامل تلگرام در فرانسه، به‌نظر می‌رسد ایلان ماسک قصد دارد محدودیت‌هایی برای سفرهای خود در نظر بگیرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و مالک ایکس (توییتر سابق)، پس‌ از دستگیری پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام در فرانسه، اعلام کرد که امکان دارد درمورد مکان‌های سفر خود محتاط‌تر باشد.

به‌نوشته‌ی بیزنس‌اینسایدر، ماسک که با انتقادهای جهانی درمورد انتشار اطلاعات غلط در پلتفرم ایکس مواجه است، اعلام کرد شاید سفر به برخی کشورها را که به‌صورت قانونی از آزادی بیان جلوگیری می‌کنند، محدود کند. این صحبت‌ها در پاسخ به پستی بود که از او می‌خواست پیامدهای مقاصد سفرهایش را در نظر بگیرد.

پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، هفته‌ی گذشته در فرودگاهی نزدیک پاریس دستگیر و با اتهامات مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی در پلتفرم خود مواجه شد.

ماسک از زمان دستگیری دوروف، صراحتاً از او حمایت کرد و بازداشت مدیرعامل تلگرام را نقض آزادی بیان دانست. باید اشاره کنیم فرانسه قوانینی برای حمایت از آزادی بیان دارد که در قانون اساسی این کشور گنجانده شده است.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، چند روز قبل با انتشار پستی نسبت‌ به آنچه «اطلاعات غلط درباره‌ی دستگیری دوروف» خوانده می‌شود، موضع گرفت. او می‌گوید دستگیری مدیرعامل تلگرام به‌هیچ‌وجه تصمیم سیاسی نبود و فرانسه عمیقاً به آزادی بیان تعهد دارد.

مقالات مرتبط:
  • مدیرعامل تلگرام به قید وثیقه ۵ میلیون یورویی آزاد شد؛ اما حق خروج از فرانسه را ندارد
  • ایلان ماسک از دستگیری مدیرعامل تلگرام انتقاد کرد

ماسک و دوروف اشتراکات زیادی دارند. هر دو پلتفرم‌هایی را اداره می‌کنند که به‌دلیل سانسورنکردن محتوا مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. منتقدان می‌گویند رویکرد تلگرام به افزایش فعالیت‌های مجرمانه در این پیام‌رسان کمک می‌کند. از طرفی ماسک هم با انتقاداتی درمورد انتشار اطلاعات غلط در ایکس مواجه بوده است.

مدیرعامل تسلا در برزیل نیز چالش‌های حقوقی مواجه شده است، جایی‌ که قاضی دیوان عالی تهدید کرد که ایکس را در کشورش تعلیق خواهد کرد. این تهدید پس‌ از امتناع ایکس از مسدود‌کردن چندین حساب کاربری که متهم به انتشار اطلاعات غلط هستند، صورت گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ