خبرخوب| مهریه لاکچری خانم پزشک!

اقتصاد ایران: یک خبرخوش شاید ارمغان یک لبخند به روی لب‌هایمان باشد. اما این لبخند هرچقدر هم کوچک و نقلی روی صورت‌مان نقش ببنند. تاثیرات مثبتی در سلامت روان و جسم‌مان خواهد داشت!

خبرخوب: یک خبرخوش شاید ارمغان یک لبخند به روی لب‌هایمان باشد. اما این لبخند هرچقدر هم کوچک و نقلی روی صورت‌مان نقش ببنند. تاثیرات مثبتی در سلامت روان و جسم‌مان خواهد داشت! وقتی می‌خندیم فشارخونمان تنظیم می‌شود. ضربان قلبمان بالا می‌رود. ریتم تنفس‌هایمان تغییر می‌کند. سطح مواد شیمیایی نیز در مغز تغییر می‌کند. خنده تنش و اضطراب را از بدن دور کرده و به رفع مشکلات تنفسی کمک خواهد کرد. تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد که خنده به‌طور منظم حتی ممکن است به کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول کمک کند که این مسئله خود در بالا نگه‌داشتن سطح سیستم ایمنی بدن مؤثر است. حیف نیست صبح اولین هفته‌تان را با لبخند شروع نکنید؟! خبرخوب امروزمان مثل همیشه برای شما و بهانه لبخندتان. 

مهریه لاکچری خانم پزشک! 

به تاریخ تولدش سکه، زمین یا خانه و... هیچ کدام را نمی‌خواست. «ریحانه آل رسول» پزشک دهه‌هفتادی ای که می‌گوید دلش می‌خواسته زندگی مشترکش را با کار خیر شروع کند. باورش این است که مهریه ضامن خوشبختی نیست و می‌توانسته مهریه‌‌ای تعیین کند که دختران هم‌سن و سالش می‌خواهند. اما دعای خیر مردم حتما پشتوانه خوبی است برای یک خوشبختی! «۲ روز در ماه ویزیت رایگان بیماران بی‌بضاعت، تخصیص ۱۰ درصد از درآمد ماهانه به تشخیص و درمان بیماران، کمک هزینه تحصیل ۲۰ کودک بی‌سرپرست نیازمند تا زمان ورود به دانشگاه، آزادسازی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد بدون سابقه کیفری» مهریه‌ای است که خانم پزشک به آن بله گفته است! 
ریحانه آل رسول که به همسری یک پزشک درآمده، قرار گذاشته هم‌پای همسرش در این کارهای خیر شریک باشد و با شیرینی لبخند نیازمندان به زندگی‌شان رنگ و بو ببخشد. عروس خانم می‌گوید:«بیشتر کسانی که درباره مهریه‌ام شنیده‌اند واکنش مثبتی دارند اما گاهی بعضی‌ها هم تعجب می‌کنند اما باور من این است که  آنقدر زندگی طولانی نیست که به خود سخت بگیریم و خود را گرفتار چشم و هم چشمی و رقابت کنیم چون انسان سیری‌ناپذیر است و هر چه تلاش شود یک نفر بالاتر از موقعیت ما وجود دارد.» 


۲ روز در ماه ویزیت رایگان بیماران بی‌بضاعت مهریه پزشک دهه هفتادی

 

مهربانی زیر پوست شهر!

دومین سکوی خبرخوب امروز را شما برایمان فرستادید. از دل خیابان‌های شلوغ شهر خوش‌خبر بودید و برایمان راوی قصه یک مهربانی شده‌اید. عینک مهربانی‌تان را به چشم زدید و ساده از کنار اتفاقات مثبت روزتان نگذشتید.«وسط بزرگراه لاستیکم ترکید و دقیقا همان لحظه یک پیک موتوری ایستاد و گفت خواهرم کار تو نیست، برو کنار! زیر آفتاب و تو گرمای شدید، پنچری لاستیک را گرفت. فکر کردم حتما برای تشکر مبلغی را واریز کنم به حسابش. گفتم آقا لطفا شماره کارتت را بگو! چند قدم رفت عقب گفت اصلا حرفش را هم نزن. هرچقدر اصرار کردم قبول نکرد گفت انگار این کار را برای خواهر خودم کردم خانم. قلبم از این همه مهربانی مچاله شد.» 


آدم‌های مهربان گرما و سرما نمی‌شناسند.تصویری که شما فرستادید!

 

هفته تاریخ‌ساز بانوان وزرشکار ایران!

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در صفحه توییتر خود نویدبخش خبر خوبی از جامعه بانوان ورزشکار ایران بود. به گفته «انسیه خزعلی» بانوانان ورزشکار در هفته گذشته تاریخ سازی کردند و 37 مدال رنگارنگ در مسابقات و عرصه‌های مختلف کسب کردند. دختران باغیرت ایران توانسته‌اند طی هفته‌های اخیر یک مدال طلای قهرمانی جهان، سه مدال طلا، سه مدال نقره و دو مدال برنز مسابقات جهانی، دو مدال طلا، هفت مدال نقره و دو مدال برنز قهرمانی آسیا، چهار مدال طلا، پنج مدال نقره و هشت مدال برنز مسابقات بین المللی کسب کنند. یادی کنیم از نخستین طلای بانوان کشورمان در تاریخ مسابقات قهرمانی جهان که «ناهید کیانی» تکواندوکار شایسته کشورمان شیرینی‌اش را به کام یک ایران نشاند و مدال نقره‌ «سپیده بابایی» در رقابت‌های کشتی آلیش زنان آسیا که به پدر موشکی ایران سردار شهید «حسن طهرانی مقدم» تقدیم شد.


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از درخشش بانوان ایرانی ورزشکار با ۳۷ مدال جهانی تقدیرکرد.

 

پشت پا به ریاست برای خدمت به مردم!

سکوی آخر خبرخوب‌مان هم باز قصه یک زوج پزشک است و ازدواج پر برکت‌شان! ازدواجی که درمان رایگان بیماران زیادی را به ارمغان داشته است! آدم‌هایی با دل بزرگ که زندگی‌شان را نه به تجملات و لاکچری‌بازی‌های امروزی گره نمی‌زنند. بلکه رشته محبت‌شان را محکم پیوند می‌زنند به لبخند مردم.دکتر«شیدا عادلی» و دکتر «امیر حسین صاحب الزمانی» صاحب‌دل‌های بزرگی هستند که نه تنها عشق به هم بلکه عشق به مردم در عمق آن زنده است. سال‌ها پیش دکتر عادلی برای ویزیت رایگان بیماران پا به درمانگاه خیریه «اصحاب‌الحسین» می‌گذارد.درمانگاهی که آن زمان واقع در یک ساختمان کوچک بوده و  تجهیزات خاصی نداشته. اما قدم خیر این زوج باعث  توسعه و تجهیز درمانگاه  می‌شود. سونوگرافی، رادیولوژی و داروخانه، بخش‌های تخصصی مانند پوست، قلب و عروق، مغز و اعصاب، دیالیز و.... در درمانگاه خیریه «اصحاب‌الحسین» راه‌اندازی می‌شود. دکتر صاحب الزمانی آن موقع از پیشنهاد ریاست چشم پوشی می‌کند تا خود مرهم به زخم مردم بگذارد. او درباره شروع فعالیتش در درمانگاه تعریف می‌کند:«‌وقتی به جمع پزشکان درمانگاه اضافه شدم بیشتر از ٤ یا ۵ پزشک نبودیم. در همان دوران پیشنهاد ریاست بیمارستان بعثت را داشتم. اما از همان روزی که وارد حسینیه شدم مهرش به دلم نشست. به همین دلیل حتی زودتر از موعد تقاضای بازنشستگی دادم تا فرصت بیشتری را برای حضور در درمانگاه و فعالیت‌های اجرایی آن داشته باشم.»


زوج پزشکی که از پیشنهاد ریاست چشم پوشی کردند تا خود مرهم به زخم بیماران بگذارند

کلید دروازه‌های بهشت!

خبرخوب امروزمان را با گشاده رویی شروع کردیم با لبخندی که چه کارها که در سلامت روان و جسم ما نمی‌کند بگذارید ایستگاه آخر را هم ارزانی لبخند شما کنیم و بگوییم این حس مثبت و این خوش‌رویی در دین‌مان و از زبان ائمه‌مان سفارش شده. همانطور که امام صادق علیه‏ السلام می‌فرمایند:«هر کس یکى از این کارها را به درگاه خدا ببرد، خداوند بهشت را براى او واجب مى‏‌گرداند: انفاق در تنگدستى، گشاده ‏رویى با همگان و رفتار منصفانه.»

*خوش‌خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیانتان داشته باشید. 

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ