یکی از معضلات جدی عرصه حجاب و عفاف محاصره تبلیغاتی دشمنان است

اقتصاد ایران: قم- مسئول اجرایی ستاد راهبری عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی گفت:یکی از معضلات جدی عرصه حجاب و عفاف محاصره تبلیغاتی دشمنان است که برای غلبه آن نیازمند ورود همگانی مردم به این میدان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جنتی مدیر کل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی و مسئول اجرایی ستاد راهبری عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی شامگاه سه شنبه در جمع فعالان رسانه‌ای استان قم اظهار داشت: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر عرصه حجاب و عفاف می‌بایست تمام ابعاد کار در نظر گرفته شود.

مسئول اجرایی ستاد راهبری عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی ابراز داشت: پرداختن به مسئله و موضوعی همانند حجاب و عفاف نیازمند یک تصویر اجتماعی دارد و در این مسیر برخی دستگاه‌ها به ریشه چالش‌های حجاب می‌پردازند که در این صورت نباید گفت که آن دستگاه کاری انجام نداده است.

حجت الاسلام جنتی با بیان اینکه در مسئول اجرایی ستاد راهبری عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ آقای رئیسی فرمودند امروز بیشترین تحرک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرکات امنیّتی و اقتصادی، تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم و تبلیغات رسانه‌ای است.

بیش از ۸۰ درصد مردم نسبت به رعایت حجاب پایبند هستند

وی عنوان داشت: بسیاری از مردم ایران نسبت به موضوع حجاب و عفاف در جامعه دغدغه دارند و بیش از ۸۰ درصد مردم نسبت به رعایت حجاب پایبند هستند و در این مسیر باید در برابر بی حجابی‌ها موضع گرفت و بی تفاوت نبود و مسئولان امر هم باید به وظایف خود در این عرصه به درستی عمل کنند.

مدیر کل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی عنوان داشت: سوژه‌های رسانه‌ای در این مدت در فضای مجازی و رسانه‌ای به آن پرداخته شده بر این امر معطوف بوده که در برخورد با بی حجابی اتفاقی نیفتاده است و مردم نسبت به آن بی تفاوت شده اند و یا اگر افتاده با واکنش طرف مقابل به درگیری ختم شده است و این شرایط اینگونه به جامعه القا می‌کند که غلبه اجتماعی جامعه به سمت بی حجابی و بد حجابی سوق پیدا کرده است و از سویی دیگر مسئولین نیز به دلیل اینکه سرمایه اجتماعی و مردمی را در مناصب مختلف نیاز دارند ترجیح می‌دهند نسبت به این امر بی تفاوت هستند و به عبارتی در بدنه عموم مردم و مسئولین این ذهنیت ایجاد شده که فضای عمومی جامعه به سمت بی حجابی رفته است.

مسئول اجرایی ستاد راهبری عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان اینکه آنچه ما در فضای حجاب به آن نیاز داریم انعکاس اتفاقات خوب و ایده‌های زیبایی است که در بخش‌های مختلف کشور رغم می‌خورد افزود: در ماه مبارک رمضان امسال اتفاقات بسیار خوبی در جای جای کشور رخ داده و اقبال عمومی جامعه به مسائل معنوی بسیار چشم گیر بوده است که متأسفانه این تصاویر انعکاس رسانه‌ای خوبی در سطح جامعه پیدا نمی‌کند.

حجت الاسلام جنتی همچنین عنوان داشت: امروز همه دغدغه بدنه مردم انقلابی ما در عرصه حجاب و عفاف برخورد با ناهنجاری‌ها شده است که البته مسئله صرفاً با پرداختن به این بخش حل نمی‌شود بلکه باید اذهان عموم مردم در این زمینه هوشیار باشند تا اتفاق خوبی را شاهد باشیم.

تنها بسنده کردن به برخوردهای قضائی در زمینه حجاب کافی نیست

مدیر کل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: تنها بسنده کردن به برخوردهای قضائی در زمینه حجاب کفایت نمی‌کند و هزاران کنشگر این عرصه باید به اندازه‌ای در زمینه این موضوع کار کنند تا آحاد مردم نسبت به آن دغدغه مند شوند و مطالبه گری داشته باشند.

وی بیان داشت: اگر در مسئله حجاب در لایه‌های حاکیمتی، فرهنگی و رسانه‌ای اقداماتی انجام ندهیم تا مردم به این موضوع ورود نکنند؛ در این جنگ رسانه‌ای بزرگ راه به جایی نخواهیم برد و در این عرصه باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد تا توان مردمی به میدان بیاید که در این صورت آثار خوبی به همراه خواهد داشت.

مسئول اجرایی ستاد راهبری عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: بحرانی جلوه دادن مسئله حجاب و ناامیدی در این موضوع، کار نامناسبی است که در این صورت مردم نیز عقب می‌نشینند و به میدان نخواهند آمد.

وی افزود: در ستاد حجاب و عفاف سازمان تبلیغات اسلامی مهمترین وظیفه خود را بسترسازی برای به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی جهت نقش آفرینی آنان در این عرصه می‌دانیم و در این راستا باید محاصره تبلیغاتی دشمنان را بشکنیم که در غیر این صورت ظرفیت‌های فرهنگی و تبلیغی کشور راه به جایی نخواهد برد.

برنامه‌های ستاد راهبری عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی

حجت الاسلام جنتی اضافه کرد: برنامه‌های سه ماهه، یکساله و ۵ ساله در ستاد راهبری عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی در موضوع حجاب و عفاف در حال تدوین است تا با هم افزایی فعالان رسانه‌ای و فرهنگی و نیز کنشگران عرصه حجاب و عفاف این موضوع آنقدر در جامعه بدان پرداخته شود تا اذهان عموم جامعه با آن درگیر شوند.

وی گفت: اولین پیشنهاد این است که ما نیازمند قرارگاه رسانه‌ای هستیم که هر کجا اتفاق خوبی در عرصه حجاب و عفاف رخ داد به جامعه انعکاس داده شود که این امر موجب الگوسازی و امیدآفرینی می‌شود.

مسئول اجرایی ستاد راهبری عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی عنوان داشت: سرود سلام فرمانده، برنامه محفل و جشن فرشته‌ها از جمله برنامه‌هایی بوده که با پشتوانه فکری سازمان تبلیغات اسلامی طراحی و اجرایی شده است که اثر بخشی خوبی در بین آحاد جامعه داشته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ