تحقیقات بنیادی و کاربردی در حوزه طب و داروسازی سنتی توسعه یافت

اقتصاد ایران: با هدف پشتیبانی و حمایت موثر از تحقیقات بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی اولویت‌دار در حوزه طب و داروسازی سنتی؛ شبکه تحقیقاتی طب سنتی ایجاد شد و فعالیت‌های آن در یک همکاری مشترک توسعه یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، یکی از اهداف معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ارتقای صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی با بهبود کیفیت پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در این حوزه است. اتفاقی که می‌تواند این صنعت را به شکلی منطقی و در سطح ملی و بین‌المللی توسعه دهد.

بر همین اساس ستاد اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، برای دستیابی به این هدف اقدامات موثری را در تعامل با دیگری نهادهای ذیربط در این حوزه تعریف و اجرایی کرده است که از آن جمله می توان به «تدوین طرح تأسیس یک مجموعه جامع پژوهشی، آموزشی و درمانی علوم طب ایرانی و مکمل»، «بسترسازی و ایجاد مقدمات اداری و اجرایی راه‌اندازی مؤسسه ملی طب سنتی در دل دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تولیت دفتر طب ایرانی وزارت متبوع» و «بازنگری نقشه‌ی پژوهشی طب ایرانی بر اساس به روزرسانی اولویت‌های پژوهشی» اشاره کرد.

«ترسیم نقشه‌ مأموریت محوری دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه‌ طب ایرانی با چشم انداز ۵ ساله»، «انتشار اولویت‌های پژوهشی دفتر طب سنتی ایرانی به صورت مقاله در مجلات علمی پژوهشی» و «امتیاز دهی طرح‌های پژوهشی و نهایی‌سازی فهرست پژوهش‌های قابل حمایت» نیز دیگر راهبردهایی است که این ستاد با همکاری دیگر نهادها برای ارتقای پژوهش‌های حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی اجرایی کرده است.

توسعه پژوهش‌ها در این زمینه اثرات بلندمدت و کوتاه مدتی در حفاظت و احیاء بهره برداری صحیح از گیاهان دارویی در عرصه های منابع طبیعی، بهبود سطح سلامت و ارتقای کیفیت زندگی مردم، ایجاد فرصتهای شغلی از طریق تولید اقتصادی گیاهان دارویی و فرآورده های آنها و احراز جایگاه شایسته و دستیابی به سهم مناسبی از بازار جهانی گیاهان دارویی را در پی خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ