کم‌کاری منبر و رسانه‌ها در معرفی امام راحل

اقتصاد ایران: مشهد - حجت‌الاسلام مرادی گفت: متأسفانه منبر و رسانه‌ها که وظیفه داشتند امام خمینی (ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی را به مردم معرفی کنند، وظیفه خود را به درستی انجام نداده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام شهاب مرادی در ویژه برنامه شب ارتحال امام خمینی (ره) در حرم مطهر رضوی، با تأکید بر ضرورت شناخت اندیشه امام خمینی (ره) بیان کرد: جامعه امروزی متشکل از دو نسل است، نسلی که امام خمینی (ره) را دیده‌اند با او زندگی کردند و نسلی که امام (ره) را ندیده‌اند بنابراین دریافت و شناخت‌شان متفاوت از نسل اول است.

وی ادامه داد: متأسفانه منبر و رسانه‌ها که وظیفه داشتند امام خمینی (ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی را به مردم معرفی کنند، وظیفه خود را به درستی و به طوری که حق مطلب ادا شود انجام نداده‌اند اما در طرف مقابل دشمن در زمینه اهداف خود بسیار فعال بوده است.

لزوم گفت‌وگو علمی در مورد امام خمینی (ره)

سخنرانی حرم رضوی افزود: باید در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مجامع علمی و فرهنگی در مورد امام خمینی (ره)، اهداف و اندیشه‌های ایشان و این‌که هدفشان از قیام چه بوده است حرف بزنیم تا مردم شناخت درستی نسبت به ایشان داشته باشند.

وی بیان کرد: متأسفانه نتوانسته‌ایم دوران و اختناقی که در دوره پهلوی اول و دوم بر جامعه حاکم بوده را به درستی در فیلم و سریال‌ها معرفی نکرده‌ایم.

مرادی خاطرنشان کرد: بسیاری از مظالم، فسادها و فقری که در دوران پهلوی وجود داشته به مردم معرفی نشده است و این امر نتیجه کم‌کاری ما در حوزه رسانه است که اگر این کم کاری وجود نداشت، امروز مردم بیشتر با مظالم و فسادهای آن دوره آشنا بودند.

وی اظهار کرد: جوانان باید در فضایی فارغ از جناح‌بندی سیاسی با شرایط جامعه در دوره حکومت پهلوی آشنا شوند و بدانند که در آن زمان، بیگانگان تا چه اندازه بر ما مسلط بوده‌اند.

این سخنران اضافه کرد: در آن زمان افسران نظامی ما حتی اجازه دست زدن به ابزارها و ادوات جنگی را نداشتند چه برسد به تولید آن ولی جنگ هشت ساله این فرصت را به ما داد که در زمینه تجهیزات نظامی، مهارت و تجربه کسب کنیم.

انقلاب اسلامی تنها برای بهبود معیشت نبود

وی با بیان این‌که در حال حاضر کشور ما درگیر مشکلات اقتصادی است که بخشی از آن در اثر تحریم و بخشی نیز معلول کم‌کاری مدیران است، گفت: این مشکلات حقانیت راه امام خمینی (ره) را زیر سوال نمی‌برد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی برای دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی بود نه فقط برای بهبود معیشت مردم، با مروری بر وصیت‌نامه شهدا می‌بینیم که اکثر غریب به اتفاق آنان نوشته‌اند که «ما برای دفاع از دین و برای دفاع از حقانیت دین اسلام می‌رویم».

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ