روایت یک جانباز شیمیایی از استاندارد دوگانه آلمانی‌ها در جنگ

اقتصاد ایران: جانباز مازندرانی می‌گوید: بعدها فهمیدم آلمانی‌ها بمب شیمیایی را به عراق می‌فرستادند، درواقع دولت آلمان دایه مهربان‌تر از مادر بود، از یک‌ طرف سلاح می‌‌داد و از یک طرف مداوا می‌کردند، پلیدی تا این حد؟!

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، بازخوانی روایت‌های انقلابی پرده از بسیاری جنایات می‌گشاید، ازجمله اینکه کشوری که خود عامل بسیاری از جنایات ضد بشری است، کشور دیگری را به بهانه «نقض حقوق بشر» شایسته تحریم می‌داند که مایه تعجب است.

 

ادعای نقض حقوق بشر ازسوی کشور آلمان، خاطرات روزهای جنگ  را برایمان تدافی کرد که در این باره به سراغ خاطرات جانباز محمدرضا اسدی می‌رویم، رزمنده‌ای که در زمان بمباران شیمیایی این اظهارات باعث شد برخی خاطرات دوران جنگ برایمان مرور شود، در همین رابطه به سراغ سیدمحمدرضا اسدی می‌رویم، رزمنده‌ای که در زمان بمباران شیمیایی قلاویزان مهران در جنگ ایران و عراق حضور داشت از خاطره آن روز می‌گوید؛ روزی که پس از آن یک روز خوش هم ندید، اتفاق آن روز تمام زندگی این رزمنده را تحت تاثیر قرار دارد.

آن زمان ۲۱ سالم بود، سال ۶۵ بود که در منطقه قلاویزان مهران حضور داشتیم، حوالی ساعت ۱۰ بود که شیمیایی شدند.

در آن حادثه از ناحیه ریه و چشم آسیب دیدم و کماکان هم عوارضش همراهم است.

ما را به پشت خط بردند

این جانباز دفاع مقدس می‌گوید: ما را به پشت خط برای مداوا بردند، چون از ناحیه چشم آسیب دیدم، چیزی را نمی‌توانستم ببینم فقط از اطراف می‌فهمیدم چه اتفاقاتی میفتد.

به خاطر دارم یک روز در ایلام بودیم، بعد به سنندج و از آنجا به تهران منتقل کردند و پس از آن به آلمان بردند.

به گفته اسدی، موضوع جالب اینکه وقتی در بیمارستان آلمان درحال انجام مداوا بودیم مدام از ما سوال می‌کردند که  کجا شیمیایی شدید، در آنجا چند نفر بودید و از بین شما چند نفرتان آسیب دیدند و اینکه جزئیات را بیان کنید ما هم برخی از سوالات‌شان را جواب می‌دادیم.

آلمان دایه مهربان‌تر از مادر بود

بعدها فهمیدم اینها بمب شیمیایی را به عراق می‌فرستادند، درواقع دولت آلمان دایه مهربان‌تر از مادر بود، از یک‌ طرف سلاح می‌‌داد و از یک طرف مداوا می‌کردند، پلیدی تا این حد؟!

وی می‌گوید: اتفاقی برایم افتاد طی این سال‌ها که درد و رنج بیماری خود را فراموش کردم و آن این بود که دخترم بیمار شد آزمایشات مختلفی انجام دادیم که پس از انجام آزمایش‌های مختلف دخترم را به بیمارستانی در  کوالالامپور بردیم که پس از انجام آزمایش متوجه شدند از عوارض جانبی گاز خردل اشت.

تاثیر بمباران شیمیایی موجب بیمار شدن فرزندم شد و اکنون فرزندم ۵ سال است که به ام اس مبتلا شده است.

باوجود همه درد و رنج بیماری که حتی در راه رفتن هم مشکل دارن اما افتخار می‌کنم به‌عنوان رزمنده در جنگ خدمت کردم و باز هم اگر مشکلی پیدا بیایید با خلوص نیت می‌روم، همانند دوران دفاع مقدس که با خلوص نیت رفتیم و نمی‌دانستین قرار است شهید شویم.

سیدمحمدرضا اسدی جانباز ۷۰ درصد پدرش در منطقه سردشت به شهادت رسیده و برادر شهید مدافع حرم سید جواد اسدی است.

غلامرضا شریعتی نماینده مردم شرق مازندران در مجلس درباره ادعای حقوق بشری آلمان درباره ایران، اظهار کرد: آلمانی‌ها در بحث حقوق بشری بدهکار ملت ایران هستند و باید شرمنده مردم ایران باشند.

وی افزود: در دوران ۸ سال دفاع مقدس آلمانی‌ها شرایط اصلی جنایات صدام علیه ملت ما هستند و دستان این کشور در جریان حمله شیمیایی به ایران به خون مردم کشورمان آلوده است.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این همه مردم ما که یا در بین ما نیستند و یا اینکه به واسطه سلاح شیمیایی در بستری بیماری هستند همه و همه به واسطه کمک‌ها سلاحی کشور آلمان به ایران بوده است.

شریعتی با تاکید بر اینکه کشور آلمان در برابر ملت ما نمی‌تواند ادای حقوق بشری در بیاورد، تصریح کرد: باید آلمانی‌ها پاسخگو باشند نه اینکه مطالبه داشته باشند.

وی گفت: ادعای حقوق بشری آلمان، ادعای مضحکی است و مردم ما جنایات آلمانی‌ها را علیه ملت ایران فراموش نمی‌کنند
 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ