بازتاب خبر تشکیل ائتلاف دریایی توسط فرمانده نیروی دریایی ایران در رسانه‌های اسرائیل

اقتصاد ایران: اعلام تشکیل ائتلاف دریایی در منطقه خلیج فارس، بازتاب خاصی در رسانه‌های عبری زبان رژیم صهیونیستی داشت.

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عبری زبان خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان معاریو در گزارشی در این رابطه اعلام کرد ایران به همراه قطر و امارات متحده عربی خبر از ائتلاف امنیت دریایی داد.

امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش از تشکیل ائتلاف دریایی در شمال اقیانوس هند با حضور کشورهایی نظیر ایران، عربستان، امارات، قطر، بحرین، عراق، پاکستان و هند و تقریباً همه کشور‌های این حوزه خبر داد.

به نوشته معاریو، فرمانده نیروی دریایی ایران شب گذشته اعلام کرد ائتلافی دریایی جدیدی با کشورهای خلیج فارس شکل گرفته است.

معاریو در بخشی از گزارش خود اعلام کرد، در حالی خبر از شکل‌گیری این ائتلاف با حضور کشورهایی همچون امارات متحده عربی داده می‌شود که این کشور هفته گذشته به شکل غیر منتظره ای، خروج خود را از ائتلاف دفاع دریایی به رهبری ایالات متحده اعلام کرده بود.

اماراتی‌ها در این رابطه اعلام کردند که خروج آنها از پیمان دریایی با آمریکا دو ماه پیش صورت گرفته اما دلایل آن را اعلام نکردند.

روزنامه یدیعوت احارانوت هم اعلام تشکیل این ائتلاف را ضربه دیگری به برنامه‌های اسرائیل در منطقه توصیف کرد.

به نوشته این رسانه صهیونیستی، در حالی فرمانده نیروی دریایی ایران از تشکیل ائتلاف دریایی سخن گفت که گفته می‌شود کشورهای بحرین و امارات متحده عربی دو کشور امضا کننده توافقنامه‌های ابراهیم با اسرائیل هم جزو این ائتلاف قرار دارند، تا این اقدام نیز در کنار از سرگیری روابط بین ایران و ریاض به سرخوردگی اسرائیلی از پیشبرد سازش با سعودی‌ها بیافزاید.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: اعلام ایران در رابطه با تشکیل این ائتلاف در سایه تلاش‌های این کشور برای بازگرداندن روابط با کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس انجام می‌شود، این در حالی است که طی سال‌های اخیر کشورهای مذکور بیشتر به سوی اسرائیل گرایش پیدا کرده بودند.

این رسانه عبری زبان تاکید کرد، دو ماه پیش بود که ایران و عربستان سعودی به شکل غافلگیر کننده‌ای از تجدید روابط دیپلماتیک خود سخن گفته و قصد خود را برای بازگشایی سفارتخانه‌های خود در دو کشور بعد از هفت سال تعطیلی رسانه‌ای کردند.

فقط به یاد داشته باشیم که عربستان سعودی رهبر اهل تسنن و ایران رهبر شیعیان در جهان اسلام محسوب می‌شوند، در این میان ریاض متحد ایالات متحده است و به رغم افول روابط بین دو کشور طی سال‌های اخیر اما این جایگاه را همچنان در اختیار دارد، در حالی که تهران واشنگتن را دشمن بزرگ خود می‌داند.

نویسنده این گزارش، گستشر روابط بین ایران و عربستان را یکی از بزرگترین نگرانی‌های اسرائیل و ایالات متحده توصیف کرده و اعلام کرد، در حالی ریاض به سوی ایران گرایش پیدا کرد که گزارش‌‌هایی مؤکدی در رابطه با نزدیک شدن عربستان به سازش با اسرائیل پیش از امضای توافق با تهران موجود است.

در پایان این گزارش هم تاکید شده است: بحرین و امارات متحده عربی در شرایطی عضو ائتلاف دریایی اعلام شده توسط فرمانده نیروی دریایی ایران هستند که هر دوی آنها توافق ابراهیم را با اسرائیل امضا کرده‌اند و در عین حال جزو نزدیک‌‌ترین متحدان عربستان سعودی هم به شمار می‌روند.

انتهای پیام/*

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ