تلاش‌ها برای انحراف از مسیر امام راحل بی نتیجه بود

اقتصاد ایران: خرمشهر- امام جمعه خرمشهر گفت: تلاش‌ها برای انحراف از مسیر امام راحل زیاد بوده اما به واسطه رهبری معظم انقلاب اسلامی و بصیرت مردم تلاش‌ها بی نتیجه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد عادل پور ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران خرمشهر به رحلت امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: امام همه عمر خود را صرف مبارزه کرد و مبارزات خود را از نوجوانی آغاز و تکامل پیدا کرد تا دوران پهلوی ادامه داد تا به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد با این حال تا آخرین نفس به مجاهدات خود ادامه می‌دادند.

وی با بیان اینکه پاداش خداوند به مجاهدت‌های حضرت امام، تأسیس جمهوری اسلامی بوده است، این موهبت الهی را نتیجه مجاهدات در مسیر الهی دانست.

خطیب جمعه خرمشهر ادامه داد: اگر امروز تحول عظیمی در جهان اسلام رخ داده و امت اسلامی و جهان تشیع عزت پیدا کرده نتیجه انقلاب اسلامی است و باید قدرشناس مجاهدت امام باشیم.

حجت الاسلام عادل پور با تاکید بر اینکه ملت ایران بصیرت و استقامت خود را در دوره‌های مبارزه و پس از پیروزی انقلاب نشان دهنده‌اند که نشان از درک بالایی آنها از خط امام و قدرشناسی آنها دارد، افزود: باید قدرشناس و ثابت قدم و هوشیار بود تا از این مسیر ذره‌ای منحرف نشویم.

وی ادامه داد: تلاش‌ها برای انحراف از مسیر امام خمینی زیاد بوده اما به واسطه رهبری و بصیرت مردم تلاش‌ها بی نتیجه بود و اگر بخواهیم در این مسیر ثابت قدم باشیم باید اصول مکتب حضرت امام را بشناسیم که مقام معظم رهبری به زیبایی اصول مکتب امام را تشریح کرده است.

امام جمعه خرمشهر، یکی از اصول مهم مکتب امام خمینی و اندیشه‌های رهبری را التزام به مکتب اسلام و مصادیق اسلام دانست و تحمیل آموزه‌های غرب در راستای اسلام ستیزی را یادآور شد و مبارزه با سیاست‌های غرب را که باعث زیرپا گذاشتن عزت انسان و زن است، بسیار مهم دانست.

وی، التزام عملی به ولی فقیه را دیگر اصول امام راحل برشمرد و بیان کرد: در ادوار مختلف تلاش‌های زیادی برای حفظ تمامیت ارضی شده و در این ۴۰ سال با وجود تهدیدها التزام به ولی فقیه عامل حفظ تمامیت ارضی بوده است.

حجت الاسلام عادل پور به مبارزه با سکولاریسم به عنوان دیگر اصل اشاره کرد و گفت: بعد از حکم‌فرمایی سیاست دین محمدی در پی استقرار سکولار چهارم بودند، ضرباتی هم زدند که موفق نشدند اما هنوز برای ضربه زدن به مجلس و نقاط دیگر در تلاش هستند.

وی با بیان اینکه جنگ فرهنگی و ترویج بی حجابی یکی از مقاصد استقرار سکولار است که به تعبیر رهبری از جنگ نظامی خطرناک‌تر است و باید مراقب بود، اضافه کرد: قانون عفاف و حجاب نارسایی‌هایی دارد که باید قانون اصلاح شود؛ البته دولت لایحه‌ای را برای عفاف و حجاب به مجلس ارائه کرده که در انتظار تصمیم مجلس است.

امام جمعه خرمشهر از سه قوه خواست به راهبرد دشمن در مسئله حجاب توجه کنند و تاکید کرد که مبنای تصویب این لایحه اسلام و حکیمانه باشد.

وی در ادامه یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد را گرامی داشت و همچنین درگیری در شرق کشور را توطئه غربی‌ها خواند و خواستار هوشیاری همه شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ