کشورهای اسلامی مرزبندی خود با آمریکا و اسرائیل را حفظ کنند

اقتصاد ایران: قم- امام جمعه قم بر لزوم تقویت ارتباط ایران با کشورهای همسایه و ضرورت حفظ مرزبندی کشورهای اسلامی با آمریکا و اسرائیل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد در سخنانی با اشاره به ایام ارتحال امام راحل و سالگرد قیام ۱۵ خرداد بیان داشت: این ایام فرصت مناسبی است تا جوانان نسبت به اندیشه‌ها و شخصیت ممتاز امام راحل آشنا شوند.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: امام راحل مجسمه اخلاق، معنویت و اندیشمند دینی بود که در عرصه‌های دیگر همانند مدیریت، ابعاد اجتماعی و سیاسی شخصیت ممتازی به شمار می‌رفت.

وی گفت: از جمله مهمترین وظایف نهادهای تربیتی، تلاش برای آشنایی نسل جدید با شخصیت امام راحل و همچنین تراث تاریخی و مفاخر دینی و ملی این مرز و بوم است.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه امام راحل در بعد علمی شخصیت ممتازی بود ابراز داشت: امام راحل خود به تنهایی به میزان چندین عالم و فقیه بزرگ در عرصه‌های مختلف علمی همانند فقه، عرفان و فلسفه تسلط داشت و این شخصیت بزرگ، دارای جامعیت علمی بود و در ابعاد مختلف فکری و علمی صاحب نظر و مکتب بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: از جمله ویژگی‌های ممتاز امام راحل شناخت درست و عمیق از مسائل سیاسی در داخل کشور و همچنین عرصه بین الملل بود و ایشان توانایی خوبی در مدیریت افکار عمومی داشتند.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: پس از ارتحال امام راحل مجلس خبرگان رهبری با انتخابی درست که بیش از ۳۵ سال از آن تاریخ می‌گذرد ایران اسلامی را در مسیر پیشرفت و تأثیرگذاری در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی قرار داده است.

از جمله پیشگامان نهضت امام راحل، شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ بودند

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سالگرد قیام ۱۵ خرداد ابراز داشت: از جمله پیشگامان نهضت امام راحل، شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ بودند که این عزیزان در آن زمان که رهبر انقلاب در اوج تنهایی بود از ایشان دفاع کردند، این در حالی بود که در آن زمان سیاستمداران و اندیشمندان در جهان بر پایان اثر تأثیرگذاری دین در سیاست تاکید داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پس از ۱۴ سال از قیام خونین ۱۵ خرداد، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و تمدن نوین اسلامی شکل گرفت و از آن زمان بود که تحریم‌ها و فشارها علیه ملت بزرگ ایران به راه افتاد.

وی با اشاره به تأثیرگذاری ایران اسلامی در عرصه بین الملل ابراز داشت: ایران تنها در عرصه گفتمان سازی بلکه در عرصه‌های مختلف نظامی و سیاسی از جمله کشورهای برتر و تأثیر گذار در منطقه و سطح جهان بوده است که این امر به برکت تلاش‌های شهدای ۱۵ خرداد و همچنین پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون است.

ضرورت تقویت روابط سیاسی ایران با کشورهای منطقه

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به تقویت روابط سیاسی با کشورهای منطقه گفت: جمهوری اسلامی ارتباط با کشورهای همسایه را مورد تاکید دارد و از آن حمایت می‌کند.

آیت الله اعرافی بیان داشت: عربستان سعودی می‌بایست نسبت به آزادی آن دسته از افرادی که بر خلاف مصالح امت اسلام در زندان هستند اقدام کند و در کنار حل مشکل مردم یمن، نسبت به ارتباط با رژیم صهیونیستی تجدید نظر داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: ایران اسلامی ارتباط با کشورهای منطقه را مهم می‌داند و از کسانی که در ترکیه رأی آورده نیز انتظار می‌رود به مسائل دنیای اسلام توجه کنند و مرز خود را با آمریکا و اسرائیل حفظ کند.

دشمنان امروز می‌خواهند که به چهره انقلابی مردم ما آسیب برسانند

وی همچنین ابراز داشت: دشمنان امروز می‌خواهند که به چهره انقلابی مردم ما آسیب برسانند که در این شرایط تلاش برای بهبود وضعیت وضعیت معیشتی و مشکلاتی در عرصه‌های مختلف مسکن تورم و اشتغال ضروری است.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: در کنار پرداختن به مسائل معیشتی توجه به مسائل فرهنگی نیز مورد انتظار است که در این عرصه نیز مورد هجوم دشمنان قرار داریم و همه مسئولین می‌بایست در عرصه حجاب و عفاف در راستای زیست عفیفانه حساسیت لازم را داشته باشند و در خصوص لایحه جدید عفاف و حجاب نیز ضرورت دارد تا مسئولین نقدها و پیشنهاداتی که از سوی دلسوزان و کارشناسان این عرصه ارائه می‌شود توجه کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ