آمازون به دلیل جاسوسی از کودکان و زنان ۳۰میلیون دلار غرامت می دهد

اقتصاد ایران: آمازون برای تسویه۲ پرونده شکایت باید در کل ۳۰.۸میلیون غرامت به کمیسیون فدرال تجارت آمریکا بپردازد. یکی از پرونده ها مربوط به نقض حریم خصوصی کاربران کودک در دستیار هوشمند الکسا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طبق اسناد دادگاه، یک کارمند سابق دوربین هوشمند زنگ در«رینگ» متعلق به شرکت آمازون در سال ۲۰۱۷ میلادی به مدت چند ماه با دوربین هایی که در اتاق های خانه نصب می شد از کاربران زن جاسوسی می کرد.

در همین راستا آمازون توافق کرده با پرداخت غرامت ۵.۸ میلیون دلار پرونده نقض حریم خصوصی کاربران را تسویه کند.

همچنین طبق اسناد دادگاه فدرال در سیاتل مربوط به یک پرونده جداگانه، این شرکت توافق کرده تا ۲۵ میلیون دلار برای تسویه اتهامات مربوط به نقض قوانین حریم خصوصی کودکان پرداخت کند زیرا نتوانسته بود اصوات ثبت شده در دستیار هوشمند الکسا را برحسب درخواست والدین حذف کند و آنها را برای مدتی طولانی تر از حد لازم نگهداری کرده بود.

آمازون در سال ۲۰۱۸ میلادی شرکت «رینگ» را خرید و تعهد کرد برخی تغییرات را در عملکرد آن ایجاد کند. این شرکت در بیانیه خود اعلام کرده است: هرچند ما با ادعای کمیسیون فدرال تجاری آمریکا در خصوص پرونده های آلکسا و رینگ مخالف هستیم و هرگونه اقدام خلاف قانون را رد می کنیم اما تسویه پرونده ها سبب می شود این موضوعات را پشت سر بگذاریم.

به گفته آلوارو بدویا کمیسر کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، این تسویه ها باید هشداری به شرکت های فناوری باشد که نیاز آنها به جمع آوری داده ها عذر موجهی برای زیرپا گذاشتن قانون نیست. او گفت: این یک سیگنال کاملا واضح است.

کل مبلغ جریمه های این شرکت به ۳۰.۸ میلیون دلار می رسد که فقط بخش اندکی از سود ۳.۲ میلیارد دلاری آمازون در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ میلادی است.

ایالت واشنگتن در شکایتی علیه آمازون اعلام کرد بود این شرکت قوانین حفاظت از حریم خصوصی کودکان را نقض کرده و مشتریانی که از آلکسا استفاده کرده اند را فریب داده است. در شکایت ارائه شده به کمیسیون فدرال تجارت آمریکا اعلام کرد آمازون به کاربرانش گفته بود صوت ها و اطلاعات موقعیت مکانی را برحسب درخواست حذف می کند، اما نتوانست این کار را انجام دهد.

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد در یک نمونه در سال ۲۰۱۷ میلادی یک کارمند «رینگ» ویدئوهای مربوط به حداقل ۸۱ کاربر زن را مشاهده کرد و از سوی دیگر کارمندان رینگ نیز از محصولات همین شرکت استفاده می کردند. کارمند مذکور بدون آنکه شرکت متوجه شود به ماه ها جاسوسی ادامه داد.

در نهایت یکی از همکاران متوجه اعمال خلاف وی شد و کارمند مذکور اخراج شد. همچنین کمیسیون فدرال تجارت آمریکا اعلام کرد رینگ به کارمندانش دسترسی بدون محدودیت به داده های ویدئویی حساس مشتریان داشت. در نتیجه این دسترسی وسیع و نگرش سهل انگارانه به حریم خصوصی و امنیت، کارمندان و پیمانکاران طرف ثالث می توانستند داده های حساس مشتریان را مشاهده، دانلود و منتقل کنند.

در فوریه ۲۰۱۹ میلادی رینگ سیاست های خود را تغییر داد بنابراین بیشتر کارمندان شرکت یا پیمانکاران فقط می توانند با رضایت کاربر به ویدئوحساس وی دسترسی یابند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ