برگزاری رویداد «تانا» در یزد/نیازسنجی جامعه و صنعت در رویداد ملی

اقتصاد ایران: یزد- رئیس پارک علم و فناوری استان یزد از برگزاری رویداد «توسعه و ارتقای زیست بوم نوآوری استان» یا به اختصار «تانا» در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله میرغفوری روز چهارشنبه در نشستی با اصحاب رسانه از برگزاری رویداد «تانا» در یزد خبر داد و اظهار کرد: رویداد «توسعه و ارتقای زیست بوم نوآوری استان» یا به اختصار «تانا» در استان یزد به منظور ایجاد ارتباط بین صنایع و دستگاه‌های اداری و همچنین نوآوران و فناوران استان اجرا خواهد شد.

وی افزود: رویداد تانا از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای هم‌رسانی نیازهای فناورانه و ایده‌های رفع آنها، به استان‌ها ابلاغ شده که در سه مرحله در استان اجرایی خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد ادامه داد: هدف از این رویداد در مرحله اول احصا و شناسایی نیازهای فناورانه صنایع و دستگاه‌های اجرایی است که در بازه زمانی مشخص در سامانه وزارت علوم یا به اختصار «نان» به آدرس Nan.ac ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اقداماتی که در مرحله دوم این رویداد انجام می‌شود، تصریح کرد: در مرحله دوم این رویداد نیز ایده‌های فناورانه برای رفع این نیازها از سوی افراد فناور و نوآور ارائه و در سامانه Ystp.ac.ir/tana ثبت خواهد شد.

میرغفوری ادامه داد: مرحله پایانی این رویداد در تاریخ ۱۸ مردادماه سال جاری در قالب برنامه همرسانی پارک به عنوان حلقه واسط بین نیازهای جامعه و نوآوران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رفع نیازهای صنعت و معدن استان در این طرح دیده شده است، گفت: تانا به عنوان ارتباط دهنده فناوران و ایده پردازان فعالیت خواهد کرد تا هرگونه نیاز و در خواست فناورانه برآورده و تامین شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد ادامه داد: در روز برگزاری رویداد تانا فقط آثار متتخب ارائه می‌شود و با حضور صنایع و دستگاه‌ها و ایده پردازان نشستی برگزار و این ارتباط برقرار خواهد شد.

پارک‌های علم و فناوری حلقه واسط شناسایی ایده پردازان و صنعتگران

مدیر دفتر فن بازار منطقه‎ای یزد نیز در این نشست با بیان اینکه تانا طرح ابتکاری از سوی وزارت علوم در دولت سیزدهم ابداع و به استانها ابلاغ شد، اظهار کرد: در طرح تانا توسعه اکوسیستم نوآوری پارک مد نظر قرار دارد و پارک‌های علم و فناوری بعنوان حلقه واسط شناسایی ایده پردازان فعالیت دارند و تقویت و توانمندسازی نقش آفرینان این عرصه نیز دنبال خواهد شد.

مسعود نیک‌سیرت افزود: به دلیل پیشتازی استان یزد در برخی از صنایع مانند معدن، نساجی، فولاد، کاشی و سرامیک و پلیمر، تعیین برخی از محورها برای این رویداد نیز برعهده این استان قرار گرفته ‌است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ