وزیر ارشاد: چاپ میلیونی «مفاتیح الجنان» نشانه اُنس مردم با این کتاب است

اقتصاد ایران: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به چاپ نزدیک به ۲۸میلیون جلد «مفاتیح‌الجنان» پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این آمار را نشان‌دهنده اُنس مردم با این کتاب گرانبها دانست.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در  همایش بزرگداشت یکصدمین سالگرد انتشار «مفاتیح الجنان» و تجلیل از مقام محدّث گرانقدر شیخ عباس قمی رحمة الله علیه که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، حضور یافت و سخنرانی کرد.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای سخنان خود با ارائه آماری از چاپ «مفاتیح‌الجنان» از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: در طول 45 سال که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، 27 میلیون و 915 جلد «مفاتیح‌الجنان» به چاپ رسیده است، در سال گذشته هم 59 ناشر، اقدام به چاپ 250 هزار نسخه از این کتاب کردند، در واقع بعد از قرآن، «مفاتیح الجنان» پرتیراژترین‌ کتاب دینی در کشور بوده است، این بدان‌ معناست که مردم ما با این‌ کتاب انس دارند و به‌برکت وجود آن داخل خانه‌، اعتقاد دارند.

اسماعیلی، در بخشی از سخنان خود، با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش، گفت: همه همکاران ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله معاونت فرهنگی، معاونت قرآن و عترت و همچنین ‌انجمن مفاخر فرهنگی در برگزاری سالگشت انتشار «مفاتیح‌الجنان» تلاش‌ کردند که باید از همگان قدردانی کنم چرا که جامعه را بیش از گذشته متوجه کتاب بابرکتی چون «مفاتیح الجنان» کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ادامه، با یادآوری اینکه "در آستانه ولادت باسعادت حضرت ثامن الحجج امام علی‌بن موسی الرضا علیه السلام قرار داریم"، افزود: زندگی پُربرکت امام هشتم شیعیان، زمینه‌ساز عصر درخشش تمدن اسلامی شد و هجرت ایشان به خراسان، حضور برادران، خواهران و فرزندان امام رضا علیه السلام در ایران را هم به‌دنبال داشت که شجره طیّبه اهل‌بیت علیهم السلام منشأ خیر در این سرزمین شدند.

او ادامه داد: در عصر فعلی، نهضت انقلاب اسلامی نیز توسط یکی از این سادات یعنی امام راحل به نتیجه رسید. در زمان حاضر هم پرچم آن در دست رهبر معظم انقلاب از دیگر سادات این شجره طیبه است.

محمدمهدی اسماعیلی با تأکید به اینکه همیشه انجام کارهای مهم و بزرگ نیازمند نیروی انسانی زیاد نیست، بلکه اخلاق، اخلاص، پشتکار، ایثار و توسل به خداست که بیشتر اهمیت دارد، اضافه کرد: شیخ عباس قمی، نمونه بارز این واقعیت است. ایشان با نیت خالص و الهی، یک اثر فرهنگی دینی را به نگارش درآورد که بعد از صدسال همچنان می‌درخشد و در آینده هم همچنان پُرفروغ خواهد ماند.

او در این‌ راستا یادآور شد: در برنامه‌های فرهنگی، گاهی در یک کار فرهنگی، هزینه‌های زیادی صرف و نیروی انسانی زیادی به‌کار گرفته می‌شود که اثر آن‌چنانی ندارد، ولی در تولید سرود «سلام فرمانده» شاهد بودیم عده‌ای جوان در یک شهرستان، با اخلاص این اثر را تولید کردند که پهنه جهان را پیمود و نام امام زمان(عج) را به گوش همه مردم در چهارگوشه کره خاکی رساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تأکید کرد: امروز ما به دعا و معنویت به‌عنوان یکی از ارکان تمدن اسلامی نیاز داریم. در بیانیه ‌گام دوم انقلاب هم رهبر معظم انقلاب، 14بار موضوع معنویت را ذکر می‌کنند که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است.

انتهای پیام/+

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ