معاون رئیس جمهور تأکید کرد: با ظلم به زنان و ابزارانگاری آنان مقابله کنیم

اقتصاد ایران: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در جهانی که هویت زن را به چالش می‌کشد، ما باید با ظلم به زنان و ابزارانگاری آنان مقابله کنیم و این مطلب را از جامعه بین‎المللی مطالبه‎گر باشیم.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اولین دوره آموزشی زنان و حکمرانی، امروز سه‌شنبه نهم خردادماه از سوی کمیسیون ملی یونسکو ایران در سالن شیخ فضل‌الله نوری در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این برنامه به تبیین حقوق و جایگاه زن در منظر انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در جهانی که هویت زن را به چالش می‌کشد و تلاش می‌کند زن نمونه را در قالب مرد یا در قالب ساخته و پرداخته‌های متفاوت از خلقت خداوند ترسیم کند، ما باید با ظلم به زنان و ابزارانگاری آنان مقابله کنیم و این مطلب را از جامعه بین‎المللی مطالبه‎گر باشیم.

 

 

خزعلی تصریح کرد: باید همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند که برای رشد زنان حدی قائل نشوید، همزمان رشد زنان در عرصه داخلی را توسعه دهیم و خلا‌ءهای موجود در قانون و فرهنگ را ترمیم کنیم تا جایگاه زن و حقوق آن درست به رسمیت شناخته شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر توجه به زنان نخبه، خاطرنشان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید برای مشارکت زنان در سیاست کلان چاره‌اندیشی شود.

 

 

خزعلی همچنین ابراز امیداری کرد: در دوره‌های آموزشی حکمرانی هدف وسعت دید جامعه مدنظر باشد؛ امیدوارم چنین نشست‌هایی مقدمه برنامه گسترده در زمینه زنان شده و ما بتوانیم حرکت نویی را ایجاد کنیم.

او با اشاره به اینکه در برنامه هفتم موضوع زنان از وجوه مختلف مورد تاکید قرار گرفته، اظهار کرد: ما همواره به دنبال معرفی ایران به عنوان قطب زنان و کرسی زنان در منطقه و میان کشور‌های همسایه بودیم؛ ایران باید علاوه بر تقویت حضور خود در زمینه بین المللی به این موضوع توجه داشته باشد؛ زنان مسلمان کشور‌های مختلف مانند عراق از ما خواسته‎اند تا تجربیات خود را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ