حزب مغربی: درخواست وقیحانه رژیم صهیونیستی را رد کردیم

اقتصاد ایران: حزب عدالت و توسعه مغرب گفت که حاضر نشده است در جشن سالگرد تشکیل رژیم اشغالگر قدس حاضر شود و «درخواست وقیحانه» صهیونیستها برای مشارکت در این مراسم را رد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب عدالت و توسعه مغرب امروز دوشنبه خبر داد که درخواست رژیم موقت صهیونیستی برای مشارکت در جشن سالگرد تشکیل این رژیم اشغالگر را رد کرده است.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم گزارش داد، حزب عدالت و توسعه، گفته است که این درخواست رژیم صهیونیستی، «وقیحانه» بوده است و به خاطر اینکه مواضع این حزب در مخالفت با عادی‌سازی روابط با تل‌آویو است، دست به چنین اقدامی زده است.

مغرب و رژیم صهیونیستی ۲۲ دسامبر ۲۰۲۰ تحت نظارت آمریکا توافقی در خصوص ازسرگیری روابط و سازش با این رژیم را امضا کردند. البته با وجود امضای این قرارداد در سطح رسمی، مردم مغرب حاضر به سازش به این رژیم نیستند و بارها علیه عادیسازی روابط، تظاهرات کرده‌اند.

این حزب مغربی با بیان اینکه، سالروز تأسیس رژیم صهیونیستی، همان سالروز موسوم به «النکبه» و اشغال اراضی فلسطین توسط این رژیم است، تصریح کرد، صهیونیستها در آن روز، آواره کردن ملت فلسطین را کلید زدند و این مسئله تا به امروز ادامه دارد.

عدالت و توسعه همچنین تأکید کرد، مجموعه پارلمانی این حزب، حاضر نشده است در نهاد موسوم به «کمیته دوستی پارلمانی مغرب و اسرائیل» عضو شود. این حزب گفت که هیچ اهمیتی برای این کمیته قائل نیست و قاطعانه مخالف بازدید رئیس پارلمان صهیونیستی از پارلمان مغرب است.

در همین ارتباط، جبهه مغربی برای حمایت از فلسطین، دی ماه گذشته از همه مردم این کشور خواست در تجمعات اعتراضی شرکت کنند که در رد عادی‌سازی روابط با رژیم موقت صهیونیستی است.

این جبهه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: عادی‌سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی محکوم است و روند رو به رشد و خجالت‌آور همکاری رسمی با این رژیم در همه زمینه‌ها مایه نگرانی است.

در این بیانیه آمده است، عادی‌سازی روابط تحت عنوان «توافقات ابراهیم» به این دلیل است که نشان دهند درگیریها در منطقه صبغه مذهبی دارد و باید ادیان توحیدی ابراهیمی، با هم به توافق برسند؛ هر چند این مسئله با شعارهای توخالی تسامح، همزیستی همراه است.

این جبهه تأکید کرد، واقعیت این است که پروژه صهیونیسم، یک پروژه استعماری، نژادپرستانه، اشغالگرانه و توسعه‌طلبانه است و تنها نظیر آن، جنایات غیر انسانی علیه سرخپوستان آمریکا بوده است.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ