خاموشی: ۸۰۰ هیأت شاخص در امامزادگان مجلس برپا می‌کنند

اقتصاد ایران: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه 2 هزار امامزاده شاخص داریم، گفت: فضای کالبدی امامزادگان فرصت خوبی برای هیأت‌هاست و تاکنون ۸۰۰ هیأت شاخص در امامزاده، مجلس برپا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، دومین نشست هیأت داوران مهرواره هوای نو، عصر امروز دوشنبه هشتم خرداد با حضور اعضای شورای برنامه‌ریزی، مسؤولان بخش‌ها و بیش از ۱۰۰ داور این دوره مهرواره در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) برگزار شد.

هوای نو، هیأت تراز سال ۱۴۰۲ را معرفی می‌کند

حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در این مراسم اظهار داشت: تک تک اقدامات صورت گرفته و دقت‌های کارگروه‌ها،  هوای نو را تشکیل می‌دهد. هوای نو بنا دارد هیأت در تراز ۱۴۰۲ را شکل دهد که این حاصل زحمات افراد حاضر در این نشست است که امید داریم در طول سال ارتباط‌ها حفظ شود.

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مختص هیأت‌هاست

حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه‌ در این مراسم انقلاب اسلامی خودش هیأت است. تجربه خوبی در ادوار انقلاب اسلامی از هیأت‌‌ها داشتیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن برنامه‌ریزی جدی برای کشور داشته است، گفت: خطاب اصلی در پیام‌های فرهنگی و اجتماعی رهبر انقلاب هیأت‌ها هستند. من گام دوم انقلاب اسلامی را مختص هیأت‌ها می‌دانم.

هیأت مرز ایثار و شهادت را در جهان نشان داد

خاموشی گفت: هیأت مجلس شعرخوانی و نوحه‌خوانی برای اهل بیت(ع) است اما مسیر آن باید در جهت اهداف انقلاب اسلامی باشد و اگر این نباشد، اتفاق خاصی نیست.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: هیأت مرز ایثار و شهادت را در جهان نشان داد. هرقدر دشمن در این زمینه‌ها کار می‌کند وظیفه ما هم بیشتر می‌شود. اتفاق ساده‌ای نیست که دشمن شما را جبهه اول می‌داند، تشکل‌ها نباید مانعی میان امت و امام ایجاد کند بلکه باید تسهیل‌گر باشد.

وظیفه محوری سازمان تبلیغات حمایت از هیأت‌‌هاست

وی افزود: برنامه محفل چقدر موثر بود این برنامه نشان می‌دهد متولیان و مسؤولان امر خوب کار می‌کنند در عرصه هیأت هم می‌توان چنین کارهایی را کرد که نمونه‌اش را دیدیم.

خاموشی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه محوری‌اش حمایت از برنامه‌های هیأتی است. در این مسیر جدی هستیم زیرا هیأت‌ جریان‌ساز است. توصیه می‌کنم قرآن را در هیأت جدی بگیرید و قاری برجسته بیاورید و مدل مسجد کرامت رهبری را پیاده کنید. طوری باشد که هیأت نخبه قرآنی تحویل دهد.

روی محور سخنان منبری‌ها کار کنید

رئیس‌ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در زمینه هنر و زیبایی هم برنامه داشته باشید. در مفاهیم تولیدی به هنر خیلی توجه کنید. زمانی رهبر انقلاب به من فرمودند برای نوحه‌ها کاری کنید. ایشان فرمودند ۱۰ -۱۵ سال باید کار کنید که الحمدالله در هیأت‌ها کار شد و اشعار و نوحه‌های خوب تولید شد.

وی افزود: روی مفاهیم سخنوران کار کنید. از خطیبان می‌خواهم نسبت به محورهای خطیبان قدیم توجه داشته باشند. 

۸۰۰ هیأت شاخص در امامزادگان مجلس می‌گیرند

خاموشی گفت: فضای کالبدی امامزادگان فرصت خوبی برای هیأت‌هاست که ۲ هزار امامزاده شاخص داریم. تاکنون ۸۰۰ هیأت شاخص در امامزاده مجلس برپا می‌کنند. به جای ساخت حسینیه هیأت‌‌ها بیایند در امامزاده که گنبد و مناره دارد،  مجلس بگیرند. بیش از ۸۰ درصد هیأت‌ها در امامزادگان موفق بودند. عمران امامزاده را سامان دادند و نام امامزاده را معروف کردند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: نیات موقوفات مرتبط با امام حسین(ع) را تقدیم هیأت‌ها می‌کنیم و هرسال در طلیعه محرم کمک‌رسانی می‌کنیم.

مردم زبان هیأت‌ها را می‌فهمند 

سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مراسم با اشاره به اینکه در کشور دچار چالش زبان هستیم گفت: مردم تصور می‌کنند منابر اصلی برای زندگی آنها ثمره ندارد و هیأت می‌تواند بر این چالش غلبه کند.

وی افزود: مردم زبان برخی خطبا و برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و مسؤولان را نمی‌فهمند اما هیأت این مزیت را دارد که می‌تواند با مردم ارتباط برقرار کند. نباید از این محافل به خصوص مجالس کوچک و خانگی غافل شد.

در ادامه این مراسم مدیران بخش‌های مختلف مهرواره هوای نو گزارش‌هایی از بخش‌های خود ارائه کردند.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ