بیانیه وزارت کشور قابل تقدیر اما دیرهنگام است و دوپهلو به نظر میرسد!

اقتصاد ایران: بی گمان کشف حجاب از سوی بسیاری از خانم های کشف حجاب کننده ناشی از ناآگاهی و فریب خوردگی آنهاست ولی این پدیده در مجموع یک حرکت امنیتی است که عبور از خاکریز عفاف را نشانه رفته است.

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در پاسخ به خبرنگار فارس که نظر او را درباره بیانیه اخیر وزارت کشور پرسیده بود، گفت: بیانیه وزارت محترم کشور اولاً بسیار دیرهنگام صادر شده است و در حالی که چند ماهی از پدیده پلشت کشف حجاب می گذرد، سئوال این است که تاخیر مورد اشاره چه دلیل قابل قبولی داشته است؟! ثانیاً درباره برخورد با بی حجابی و مقابله با کشف حجاب کنندگان، از صراحت لازم برخوردار نیست و با عرض پوزش، «دوپهلو» به نظر می رسد و دیگر آن که تاکید بیانیه بر درخواست از مراجع دینی، فرهنگی و اجتماعی برای تبیین حجاب اگرچه درخواست بجایی است ولی روشنگری و تبیین نباید مانع برخورد با کشف حجاب کنندگان باشد.

خبرنگار فارس با اشاره به این نکته که ضرورت حجاب برای شماری از کشف حجاب کنندگان تبیین نشده و نیاز به روشنگری دارد، پرسید با این طیف چگونه باید برخورد شود؟ و مدیر مسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: شما شخصی را در نظر آورید که قمه ای در دست گرفته و در حالی که عربده می کشد به این و آن حمله می کند! حالا فرض کنید که او دیوانه است! و در همه نظام های حقوقی نیز تاکید شده است که بر دیوانه حرجی نیست! خُب، حالا تکلیف چیست؟ آیا با استناد به دیوانگی او نباید متعرض و مانع او شد؟! بدیهی است که در اولین گام باید قمه را از دست او گرفت و به او اجازه حمله به دیگران را نداد. و اما این که اقدام او ناشی از دیوانگی یا ناآگاهی است و یا عامدانه است؟ مسئله بعدی است که بررسی آن بر عهده مراکز قانونی است و نمی توان با این توجیه که تبیین و روشنگری درباره ضرورت شرعی و قانونی و اخلاقی حجاب ضروری است مقابله با کشف حجاب را نادیده گرفت.

شریعتمداری گفت: بی گمان کشف حجاب از سوی بسیاری از خانم های کشف حجاب کننده ناشی از ناآگاهی و فریب خوردگی آنهاست ولی این پدیده در مجموع یک حرکت امنیتی است که عبور از خاکریز عفاف را نشانه رفته است و تسامحی که تاکنون نسبت به آن وجود داشته است با هیچ منطق شرعی، قانونی و اخلاقی قابل توجیه نیست. و البته امید آن است که بیانیه وزارت کشور، اگرچه دیرهنگام ولی آغازی بر پایان دادن به این هنجارشکنی باشد.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ