توقیف۵۰۰ دستگاه خودرو با تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌های استان مرکزی

اقتصاد ایران: اراک- رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی از توقیف بیش از ۵۰۰ دستگاه خودرو با تخلفات حادثه‌ساز از ابتدای اجرای طرح نوروزی (۲۳ اسفندماه سال گذشته) تاکنون در جاده‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد پور شمس اظهار داشت: در این مدت، برخورد پلیس با تخلفات رانندگی در جاده‌های استان مرکزی نسبت به مدت مشابه قبل، ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی این استان (۲۳ اسفندماه سال گذشته) تاکنون، بیش از ۱۶ هزار برگ جریمه برای سرعت غیرمجاز، بیش از چهار هزار برگ جریمه برای سبقت غیرمجاز و بیش از ۲ هزار برگ جریمه برای صحبت کردن رانندگان با تلفن همراه صادر شد.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در ادامه ضمن اشاره به این موضوع که، در این مدت، ۲۱ نفر از هموطنان در جاده‌های این استان جان خود را از دست دادند و بیش از ۳۴۰ نفر نیز مصدوم شدند. اظهار کرد: فوت شدگان سر صحنه حوادث رانندگی جاده‌ای ایام نوروز امسال این استان نسبت به مدت مشابه قبل، کاهش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: توجه نکردن به جلو، تجاوز به چپ، سبقت غیرمجاز و رعایت نکردن سرعت مطمئنه، بیشترین علت وقوع حوادث رانندگی جاده‌ای در این مدت است.

پور شمس اضافه کرد: ۸۰ درصد حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح جاده‌های این استان از ابتدای طرح نوروزی (۲۳ اسفندماه سال گذشته) تاکنون از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب و در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان، با اشاره به وجود ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی، از رانندگان خواست تا به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه جدی داشته باشند و از حرکات و رفتارهای پرخطر در حین رانندگی بپرهیزند و هرگز در زمان خستگی و خواب آلودگی نرانند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ