آذربایجان شرقی بارانی می‌شود

اقتصاد ایران: تبریز- رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از عصر چهارشنبه در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد فعالیت این سامانه موجب وزش باد تا شدید و بروز رخداد تندبادهای لحظه‌ای، بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات و بارش باران در مناطق گرمسیر می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه تمامی نواحی استان را فرا می‌گیرد، اظهار کرد: فعالیت این سامانه روز جمعه تشدید می‌شود و تا بعد از ظهر روز شنبه ادامه خواهد داشت.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی به دنبال فعالیت این سامانه خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی و احتمال سقوط اشیا و آسیب دیدن بخش کشاورزی استان دور از انتظار نیست.

امیدفر، ادامه داد: همچنین با توجه به بارش برف و باران در این روزها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اصابت آذرخش، در نواحی مستعد بارش تگرگ و در نواحی سردسیر و کوهستانی لغزندگی، مه گرفتگی، کولاک برف و اختلال در تردد خودروها وجود دارد.

وی از مسافران نوروزی استان خواست نسبت به استحکام سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی خود اطمینان کسب کرده و از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی همچنین خواستار تعطیل یا حداقل محدود کردن فعالیت‌های عمرانی و عدم عبور و مرور و پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال شد.

امیدفر تاکید کرد: گردشگران و مسافران نوروزی در سفر به این استان با خود تجهیزات زمستانی و پوشاک زمستانی به همراه داشته و کوهنوردان در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کنند.

وی بر انجام اقدامات پیشگیرانه در جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه، پرهیز از انجام هرگونه عملیات کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف تاکید کرد.

امیدفر اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته چاراویماق، هریس و ورزقان با دمای پنج درجه و جلفا با دمای ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت به ۹ درجه بالای صفر رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ