سازمان بورس متعهد به دامنه ١٠ درصدی هنگام روند منفی و مثبت بازار باشد

اقتصاد ایران: کارشناس بازار سرمایه درباره برنامه افزایش دامنه نوسان تا ١٠ درصد در سال جاری گفت: سازمان باید متعهد و پایبند هنگام روند مثبت و منفی بازار باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی سوری درباره افزایش دامنه نوسان تا ١٠ درصد در سال جاری به ایلنا گفت: یکی از ویژگی‌های اولیه بازار سرمایه و یکی از مزایا نسبت به سایر بازارها باید نقدشوندگی باشد. هر وقت افراد نیاز به پول و قصد فروش سهام داشتند، مدت‌ها در صف فروش منتظر و کسی هم که قصد خرید سهام داشت مدت‌ها در صف خرید منتظر می‌ماند. عامل این صف خرید و فروش‌ها تا حد زیادی همین محدود بودن دامنه نوسان و قیمت پایانی است.

وی افزود: با این محدودیت‌ها بازار از استاندارد خارج شده بود. هر چیزی که بازار سرمایه را از بازار سایر کشورها متمایز می‌کند بطور قطع اشتباه است. با افزایش دامنه نوسان اگر تنش منفی مانند سال ٩٩ اتفاق افتاد به سرعت تخلیه و این فشار فرسایش ایجاد نمی کند. این محدودیت باید به تدریج برداشته شود.

سوری ادامه داد: اینکه هر زمان بازار روند مناسبی داشت دامنه را باز و هر زمان روند مطلوبی نداشت دامنه را محدود کرد، دوباره بازار را مختل می‌کند. افراد براساس تحلیل ‌های مبتنی بر روش‌هایی تکنیکالی و بحث‌های تابلویی یا تحلیل عددی باید اقدامات را با دامنه مشخص منطبق کنند. شرکت‌های نرم‌افزاری بتوانند برنامه آینده را براساس دامنه مشخص در آن زمان مشخص تعیین و در نظر بگیرند. باید تعهد داده شود بازار مثبت یا منفی بود، سازمان به این برنامه از قبل اعلام شده پایبند باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ