نماینده مردم اردبیل :

مؤلفه اصلی رشد تولید حمایت از سرمایه‌گذاران است

اقتصاد ایران: اردبیل- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مؤلفه اصلی در تحقق شعار سال به ویژه رشد تولید، حمایت از سرمایه‌گذاری و جلب رضایت آنها است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با تدبیری هوشمندانه شعار سال‌جاری را «مهار تورم و رشد تولید» قرار داد تا مسئولان با تمرکز در حوزه اقتصادی بتوانند رضایت مردم و رفاه عمومی را رقم بزنند.

وی تصریح کرد: در مهار تورم در کنار کنترل هزینه‌های جاری و همچنین جلوگیری از کسری بودجه، شایسته است دولت در واگذاری بخش عظیمی از سرمایه‌های کشور پیش‌قدم شده و در این زمینه چابک‌سازی را در اولویت برنامه‌ها قرار دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار این امر، آنچه که در مهار تورم بسیار مهم و اساسی است، کنترل نقدینگی کشور و انضباط مالی است که هم مجلس و هم دولت بر این موضوع تاکید کردند و در بودجه سال آینده نیز روزنه‌های امیدبخشی در این زمینه مشاهده می‌شود.

نظری افزود: در کنار مهار تورم که یک حرکت جمعی همراه با خرد و برنامه‌ریزی مسئولان است، ضروری است در مسیر رشد تولید موانع و بروکراسی اداری از پیش روی سرمایه‌گذاران برداشته شده و مؤلفه اصلی در این زمینه که حضور و همراهی سرمایه‌گذاران و حمایت جدی از آنها است، مورد توجه مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در قالب ستاد تسهیل و همچنین رفع موانع تولید در کنار حذف قوانین مخل و راهگشایی برای تقویت نظام تولید، ضروری است سایر نیازمندی‌ها به ویژه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و حمایت‌های بیمه‌ای و مالیاتی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مورد حمایت قرار گرفته و روز به روز رشد تولید و همچنین ایجاد فرصت‌های اشتغال را به شکل مناسب شاهد باشیم.

نظری اضافه کرد: مجلس تلاش خواهد کرد تا با همراهی دولت زمینه و بستر این کار را با یک نگاه علمی و کارشناسی فراهم کرده و در این باب از نظرات و ارائه دیدگاه‌های کارشناسی نیز استقبال می‌کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تلاش مجلس بر این است تا در کنار تسهیل‌گری فضای کسب و کار، رونق و رشد تولید، زمینه و بستر رفاه عمومی را نیز فراهم آورد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ