سال نوی شهید همتی ها در مناطق محروم کهگیلویه/ خدمات رسانی محقق شد

اقتصاد ایران: دهدشت_ گروه جهادی «شهید همت» سال نو را در دل روستاهای محروم کهگیلویه آغاز کرده و به ارائه خدمت به مردم این منطقه می پردازد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - حمیده تابش نژاد: انقلاب اسلامی ایران در طول عمر پر برکتش، حرکت‌های جهادی بسیاری را در قلب شهرها و روستاها رقم زده است.

پیوندی از جنس مردم

پیوندی مردمی که همواره رنگ و بوی اخلاص در خشت خشت اقداماتش موج زده است، این بار و در آغازین روزهای بهار ۱۴٠۲ لبخند را در میان مردمان روستاهای کهگیلویه آورده است.

سال نوی شهید همتی ها در مناطق محروم کهگیلویه/ خدمات رسانی محقق شد

حرکت زیبای برگزاری اردوهای جهادی دانشجویان اگرچه در سال‌های اول اندکی در بین دانشگاهیان شهرستان کهگیلویه غریب بود، اما کم کم نه تنها جای خود را در بین دانشجویان باز کرد، بلکه امروز تبدیل به یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های بسیج دانشجویی این دانشگاه‌ها تبدیل شده و هر ساله استقبال دانشجویان از این اردوها بیشتر می‌شود.

تحویل سال در مناطق محروم کهگیلویه

گروه جهادی شهید همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد دهدشت یکی از گروه‌های جهادی دانشجویی است که جهادگران این گروه امسال راهی «روستای بوا» از توابع بخش مرکزی کهگیلویه شدند و بر روی دو مسئله فرهنگ و خدمات عمرانی به عنوان محور اصلی فعالیت‌ها در راستای محرومیت‌زدایی تمرکز دارند.

مسئول گروه جهادی «شهید همت» بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت در بازدید از اردوهای جهادی دانشجویی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از ۲۳ اسفندماه سال جاری تا اول فروردین سال ۱۴۰۲ اردوهای جهادی دانشجویی عهد خدمت نوروزی در دو روستای «بوا علیا و سفلی» با حوزه ۲۵ دانشجوی خواهر و برادر برگزار شد.

ارائه پنج محور خدمات

حسن نمازی افزود: این اردوها در پنج عرصه آموزشی، فرهنگی، پزشکی، عمرانی و ورزشی به مدت ۷ روز برگزار شد.

مسئول گروه جهادی شهید همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد دهدشت با اشاره به نقش جوانان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و پیشرفت و اعتلای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: رسالت اصلی در اردوهای جهادی علاوه بر محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار، خودسازی و ارتقای سطح الزامات معنوی جهادگران است.

نمازی رفع اشکال همه دروس پایه و کلاس‌های زبان و عربی در حوزه آموزش، برگزاری هیئت مذهبی، جشن نوروز و برپایی سفره هفت سین، تفسیر فرهنگ باستانی آن و میثاق با شهدا، برگزاری مراسم ادعیه، کارگاه‌های حفاظت از محیط زیست، کارگاه استعداد یابی، کارگاه اندیشه ورزی در حوزه فرهنگی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

سال نوی شهید همتی ها در مناطق محروم کهگیلویه/ خدمات رسانی محقق شد

وی با اشاره به اجرای برنامه در حوزه هنری و مشاوره‌ای تصریح کرد: کار با نمد، کیف دوزی با چرم، خیاطی و ترمیم البسه، ساخت زیورآلات و کار دستی و در حوزه مشاوره‌ای مباحث خانواده، فرزند پروری، ازدواج سالم، کارگاه‌های فن بیان، کارگاه‌های اعتماد به نفس و عدم خود برتر بینی اجرا شد.

نمازی اجرای برنامه در حوزه سلامت با دعوت از چند نفر افراد با تجربه و جهادگر «متخصص اعصاب و روان، ماما و دکتر زنان، دکتر طب سنتی)» و در حوزه اقتصاد مقاومتی ساخت وسایل کاربردی با ابزار دور ریختنی، و شناسایی افراد و توانایی آنها جهت پرورش طیور و باغداری را از دیگر برنامه‌های این گروه جهادی بیان کرد.

وی همچنین اجرای برنامه در حوزه عمرانی از جمله رنگ آمیزی و ترمیم دو مدرسه، لوله کشی سرویس بهداشتی مدارس و ساخت آبخوری را از جمله‌ی مهمترین برنامه‌های این گروه جهادی عنوان کرد.

مسئول گروه جهادی شهید همت بیان داشت: باید دولت و مسئولان قدر جوانان جهادی را بدانند و با حمایت از این جوانان به پیشرفت کشور کمک کنند.

دهیار روستای بوا سفلی نیز در این راستا گفت: اقدامات فرهنگی و آموزشی با حضور گروه جهادی شهید همت در این روستا محقق شد.

سید حمید طریقی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در راستای ترویج و توسعه فعالیت‌های جهادی، حضور جوانانی با همت را در روستای بوا شاهد بودیم که برگزاری چندین عنوان برنامه با محوریت فرهنگی، خدماتی، آموزشی و هنری انجام گرفت.

وی بر گسترش فعالیت‌های روستا محور جهادی تاکید کرد و اظهار داشت: این گروه‌ها باید مورد حمایت متولیان نیز قرار بگیرند.

طریقی نژاد تصریح کرد: تلاش می‌شود توسعه چنین ظرفیت‌هایی را بیش از پیش در روستا داشته باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ