مجاوران و مسافران نوروزی در حرم بانوی کرامت سال خود راتحویل کردند

اقتصاد ایران: قم-مراسم تحویل سال نو با حضور گسترده زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (س) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آخرین ساعات مانده به پایان سال ۱۴۰۱ خیل کثیری از زائران و مجاوران با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س) سال جدید را در حرم بانوی کرامت آغاز کردند.

میدان آستانه و خیابان‌های اطراف حرم در شامگاه روز دوشنبه و در آخرین روز اسفند ماه ۱۴۰۱ مملو از جمعیت بود؛ چرا که از دیرباز در حرم خواهر خورشید به استقبال سال جدید رفتن؛ از آداب و رسوم نوروزی قمی‌ها بوده است.

تمامی پارکینگ‌های حرم مطهر از پارکینگ طبقاتی گرفته تا پارکینگ صحن شرقی حرم تکمیل بود و بسیاری از زائران با پای پیاده خود را به حرم مطهر رسانده بودند.

مجاوران و مسافران نوروزی در حرم بانوی کرامت سال خود راتحویل کردند

تعدادی از خادمان حرم بانوی کرامت نیز در ورودی‌های حرم اسپند دود می‌کردند و این گونه به زائران خوش آمد می‌گفتند.

بیشتر حاضرین به صورت خانوادگی در برنامه تحویل سال جدید در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) شرکت کرده بودند و کودکان و نوجوانان نیز با بر تن کردن لباس‌های عید، جلوه ویژه ای به این تجمع دینی و ملی بخشیده بودند.

برخی از خانواده‌های خوش سلیقه قمی نیز با خود سفره هفت سین آورده بودند و در میدان آستانه پهن کرده و گرد آن نشسته بودند و برخی‌ها نیز سبزه و گل با خود به حرم آورده بودند.

مجاوران و مسافران نوروزی در حرم بانوی کرامت سال خود راتحویل کردند

حضور مسافران نوروزی بیش از هر سال دیگر پررنگ‌تر بود و تقریباً جای خالی در هیچکدام از صحن‌ها و شبستان‌ها دیده نمی‌شد.

خادمان بخش ولچری حرم بانوی کرامت نیز برای رفاه حال زائران سالمند آنان را با ویلچر تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) همراهی می‌کردند.

برخی از زائران نیز با وجود ازدحام جمعیت اما خود را به اطراف مضجع شریف بانوی کرامت می‌رساندند و لحظات تحویل سال جدید را در کنار ضریح پشت سر گذاشتند.

مجاوران و مسافران نوروزی در حرم بانوی کرامت سال خود راتحویل کردند

برنامه اصلی تحویل سال حوالی ساعت ۲۲ شامگاه روز دوشنبه ۲۹ اسفندماه آغاز شد و در ادامه آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) به ایراد سخن پرداخت و سپس حسن شالبافان از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (س) دعای توسل را قرائت کرد در واپسین لحظات مانده به تحویل سال جدید عجل لولیک الفرج در حرم بانوی کرامت طنین انداز شد و پس از اعلام ورود به سال ۱۴۰۲ نیز خادمان نقاره زن بر بلندای گلدسته صحن امام رضا (ع) لحظات خاطره سازی را برای حاضرین در حرم خلق کردند.

پس از آئین نقاره زنی سخنرانی رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید نوروز در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و خیابان‌های اطراف حرم پخش شد.

مجاوران و مسافران نوروزی در حرم بانوی کرامت سال خود راتحویل کردند

در همان لحظات اول سال جدید؛ بازار تماس‌های تصویری و تلفنی نیز گرم بود و هر کجا چشم می‌چرخید صحنه‌هایی این چنین برای تبریک عید به فامیل و دوست به چشم می‌خورد.

زائران کشورهای دیگر نیز در این مراسم حضور داشتند و لحظاتی از این مراسم را برای یادگاری با دوربین‌های تلفن همراه خود ثبت می‌کردند.

تعدادی از تازه عروس و دامادها هم در گوشه و کنار صحن‌های حرم مطهر دیده می‌شدند که این شب را برای آغاز زندگی مشترک خود برگزیده بودند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ