خبر خوب| تماشای یک اثر بی‌نقص هنری در «خوی»/ آن‌ها که حالشان خریدنی است

اقتصاد ایران: آخرهای اسفند که می‌شود، آدم‌ها دلشان غنج می‌زند برای نو شدن و دوباره شروع کردن و کام دل و دهان شیرین کردن. خیلی‌ها لباس نو می‌خرند، بعضی‌ها خانه می‌تکانند و غبار از سر و روی خانه و کاشانه می‌زدایند. عده‌ای اما پا فراتر می‌گذارند و با کمک و یاری به آدم‌های غریبه، شیرینی سال نو را به آن‌ها می‌چشانند. در این میان ما هم تلاش می‌کنیم خبرهای خوب را برایتان شفاف و دقیق بگوییم. پس بی‌حرف پیش این شما و این خبرهای خوب آخر سالی ما.

گروه خبر خوب:  آخرهای اسفند که می‌شود، آدم‌ها دلشان غنج می‌زند برای نو شدن و دوباره شروع کردن و کام دل و دهان، شیرین کردن. خیلی‌ها لباس نو می‌خرند، بعضی‌ها خانه می‌تکانند و غبار از سر و روی خانه و کاشانه می‌زدایند. عده‌ای اما پا فراتر می‌گذارند و با کمک و یاری به آدم‌های غریبه، شیرینی سال نو را به آنها می‌چشانند. در این میان ما هم تلاش  می‌کنیم  خبرهای خوب در هیاهوی آخر سال گم نشود و آنها را برایتان شفاف و دقیق بگوییم. پس بی حرف پیش این شما و این خبرهای خوب آخر سالی ما.

 

«خوی» و تماشای یک اثر بی نقص هنری 

«خوی»، اسمی که مدتی با زلزله و تکانه و ناامنی گره خورده بود، حالا همدلی مردم را فریاد می‌زند. آدم‌هایی که کار و زندگی شان را تعطیل کرده‌اند تا  آبادی به این نقطه از ایران بازگردد، خانه‌ها ساخته شود و نور امید دوباره به زندگی این هم وطنان زلزله زده بتابد. هر که هر کار از دستش بر می‌آید، می‌کند، در این میان «حسن روح‌الامین» این هنرمند چیره دست هم بیکار ننشسته و یکی از تابلوهای مجموعه «عصیان» را به بالاترین قیمت پیشنهادی به نفع مردم زلزله‌زده خوی به حراج گذاشته و حالا 120 میلیلون وجه رایج مملکت در اختیار جمعیت امام رضایی‌ها قرار گرفته است.

 آن ها هم این مبلغ را به دو سرپرست خانوار در خوی که خانه استیجاری آنها تخریب شده، داده‌اند. می‌بینید چه دست به دست قشنگی است؟ تار و پود این تابلو،  نقش روی آن که حسن آقای روح الامین داشته تصویرش می‌کرده، آدم ‌هایی که جمع شده‌اند و حراج را ترتیب داده‌اند و او که آخرین قیمت پیشنهادی را گفته و پولی که از هنرمند و جهادگر به هم وطنی زلزله زده رسیده. حقیقتاخود یک اثر هنری بی نقص است و بس تماشایی.

این «شمالی‌های» دوست داشتنی و حفاظت از محیط زیست

«اگر از ما نایلون بخواهید تقدیم می‌کنیم؛ اما اگر نگیرید از شما تشکر می‌کنیم!؟!... به‌خاطر حفاظت از محیط‌زیست...» این چند جمله ساده و پر از صداقت و سرشار از ادب را آقای مغازه دار رشتی نوشته و زده است سر در مغازه اش. نه بگیر و ببند لازم داشته نه باید و نباید. فقط اینکه، این کاسب اهل طبیعت سرزمین مان، به جمله باید از خودمان شروع کنیم اعتقاد دارد. محیط زیست را فقط در غم باد گرفتن از دست رفته ها  و اعتراض و اینکه هیچ چیز سر جای خودش نیست نمی داند و حتی یک نایلون کمتر استفاده کردن را قدمی رو به جلو می داند و این خود خبر خوب ودنباله داری است برای نسل های آینده.

 

آنها که حالشان خریدنی است

از شمال گفتیم، حالا بیایید به شرق ایران زمین و مشهد الرضا برویم. خوب به این تصویر نگاه کنید. پیر و جوان، کوچک و بزرگ، جماعتی هستند برای خودشان، دارند در حیاط امام رضا قدم می‌زنند، هر کدامشان عصایی چند تکه و سفید به دست دارند، آرام راه می روند و زیر لب با نوایی هماهنگ امام رضا (ع) را صدا می‌زنند و به او سلام می‌دهند. تک تک شان را از نقطه نقطه شمال ایران جمع کرده‌اند، چه داستانی داشته جمع شدنشان؟ چه هیاهویی بوده در میانشان تا کارهایشان جور شوند؟ زمینی آمده اند یا هوایی؟ دقیق نمی‌دانم ولی بی شک، دلشان پر کشیده به این قطعه از بهشت.

اگر روشن دل نبودند، شاید تا چشم شان به گنبد طلایی امام رضا می‌افتاد، اشک چشم‌هایشان سرازیر می شد که به وصال رسیده اند،‌ اما چه باک که آنها چشم دل دارند. یکی آن طرف تر بلند می‌گوید: «چشممان گنبد آقا را ببیند، صلوات» و نه تنها زائران روشن دل که همه زائران، چشمانشان بارانی می شود. حالشان خریدنی است. خادمان مثل پروانه دورشان می چرخند و اهل دلی، قاب می‌بیند و عکس می گیرد تا همه این خوبی‌ها را ماندگار می‌کند، باید به او گفت دست مریزاد به تو آدم نکته سنج و عکاس بعد از این جان!

با مردم به زبان خوش سخن بگویید

حرف از ماندگاری شد، می‌دانید ماندگارترین چیزها که در خاطره ها می‌ماند، چیست؟  بله درست حدس زدید، کلمات است. کلمات بار دارند و با هم که دست به دست بدهند جمله ها را می‌سازند جمله‌هایی که بعضی وقت‌ها فقط با خواندن یا شنیدنش ممکن است مسیر زندگی انسانی تغییر کند،‌پس چه خوب تر می‌شود این روزها که شاید هیاهوی زندگی و سختی کارها حال و حوصله مان را کم کرده، هر وقت خواستیم حرفی بزنیم که تیزی داشت، کمی در دهانمان بچرخانیم و تیزی و تندی اش را بگیریم و بعد بیرونش بدهیم یا همان که خدا در  آیه 83  بقره گفته، «با مردم به زبان خوش سخن بگویید»، بیایید این طور حرف زدن را تمرین کنیم، بی شک معجزه این زبان خوش را در زندگی تان خواهیم دید.

خوش‌خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوب‌تان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتس‌اپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ