نشست کمیسیون اصل 90 با وزیر راه با دستورکار ایمن‌سازی راه‌ها برگزار شد

اقتصاد ایران: سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: اعضای کمیسیون اصل 90 در جلسه نظارتی خود با وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان اجرایی مربوطه از نزدیک در جریان ایمن‌سازی راه‌ها و میزان پیشرفت در راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان قرار گرفتند.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در تشریح جلسه نظارت میدانی اعضای کمیسیون اصل نود مجلس از وزارت راه و شهرسازی، گفت: این جلسه نظارتی با همراهی کارشناسانی از مرکز پژوهش‌ها و وزارت امور اقتصادی دارایی با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونین و مدیران ستادی این وزارتخانه صورت گرفت و اعضای کمیسیون از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده در حوزه اجرای سامانه املاک و اسکان و همچنین ایمن‌سازی راه‌ها در آستانه تعطیلات پایان سال قرار گرفتند.

وی افزود: جهت اجرای مقررات ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و مقابله با سوداگری و دلالی در بخش مسکن و اطلاعات دقیق از وضعیت برخورداری مردم و اقشار مختلف از سرپناه مناسب و تسهیلات در شهرها بخشی از اهداف سامانه املاک و اسکان است که همت فراوانی از سوی کمیسیون اصل نود برای اجرای آن گذاشته شده است، اما به دلایل مختلف از جمله عدم همکاری برخی از دستگاه‌ها هنوز مراحل اجرایی آن به‌طور کامل اتمام نرسیده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با انتقاد از برخی دستگاه‌هایی که همکاری لازم در جهت اجرای کامل قانون را نمی‌کنند گفت: موضوع سامانه املاک و اسکان موضوعی است که تنها با تلاش وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی نمی‌شود و یک امر حاکمیتی است و باید همه بخش‌ها در عمل با این وزارتخانه همکاری کنند و کمیسیون اصل نود بنا بر گزارش وزارت راه و شهرسازی با دستگاه‌هایی که در این زمینه ترک فعل داشته باشند، برخورد نظارتی خواهد کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، خاطرنشان کرد: در این جلسه گزارشی از سوی مسئول مستقیم سامانه که با پیگیری کمیسیون در وزارت مسکن فعال شده است ارائه و مقرر شد طی ۱۰ روز آینده گزارش دریافتی از سازمان امور مالیاتی در مورد مالیات وصولی از افراد دارای خانه خالی به کمیسیون ارائه شود و برای ضمانت اجرایی خوداظهاری افراد در سامانه نیز گزارش پیگیری‌ها از وزارت نیرو در مورد دریافت هزینه روی قبوض افرادی که در سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند تقدیم کمیسیون شود. همچنین وضعیت پیشرفت سامانه نیز به‌صورت منظم و هر دو ماه یک‌ بار توسط کمیسیون رصد خواهد شد.

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس درباره موضوع رفع نواقص نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور و دوربین‌های نظارتی نیز، گفت: براساس گزارش ارائه شده حدود ۲.۵ نفر در هر یک ساعت در جاده‌های کشور فوتی داریم که این آمار نشان‌دهنده اهمیت توجه به ساماندهی جاده‌ها است. اما برای این موضوع سازمان راهداری با کمبود اعتبارات مواجه است البته درآمد مطلوبی در سازمان راهداری وجود دارد که لازم است هزینه‌ها به نحوی مدیریت شود تا به موضوع ضروری حل مشکلات راه‌ها رسیدگی شود.

خضریان تأکید کرد: مقرر شد گزارشی از نواقص دوربین‌های نظارتی جاده‌ها ارائه شود و وضعیت سلامت آن به کمیسیون طی ۱۰ روز گزارش گردد و در دو هفته آینده نتیجه پیگیری‌ها برای ارسال پیامک هشدار سرعت غیرمجاز و تخلف به راننده تقدیم کمیسیون شود و کمیسیون نیز پیگیر اعتباراتی از صندوق خسارات بیمه برای بهبود وضعیت جاده‌ها شود و در فصل بودجه سازمان راهداری مطالبات خود را طی حداکثر ۱۰ روز به کمیسیون اعلام کند که چه میزان اعتبار برای ساماندهی نقاط حادثه‌خیز نیاز دارد.

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: در موضوع راه‌اندازی کامل سامانه ثبت اطلاعات حوادث و سوانح حمل‌ و نقل نیز برخی دستگاه‌ها همکاری لازم را ندارند و قرار شد طی یک هفته گزارش آن برای پیگیری به کمیسیون اصل نود تقدیم شود.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ