فعالیت فروشندگان داروهای سقط‌جنین در جم ممنوع است

اقتصاد ایران: فرماندار شهرستان جم گفت: ممنوعیت فعالیت مراکز غیرقانونی و فروشندگان داروهای سقط‌جنین توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان به‌صورت جدی پیگیری شود و در صورت مشاهده برخورد قانونی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد احمد پور ظهر سه‌شنبه در نشست با مسئولان شبکه بهداشت و درمان جم با بیان اینکه آینده ایران با بحران پیری جمعیت روبرو می‌شود اظهار داشت: کشور ایران را در آستانه مواجهه با بحران پیری جمعیت قرار دارد.

وی تصریح کرد: نقش اساسی همه دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص آموزش‌وپرورش در اجرای طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مدارس بسیار پررنگ است.

احمد پور اضافه کرد: طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم و راهبردی کشور برای جلوگیری از بحران پیری در آینده است و دولت با تدوین قوانین حمایتی به دنبال اجرای این طرح و حمایت از خانواده‌ها است.

وی با بیان اینکه کشورمان در حالی به سمت سالمندی پیش می‌رود که سایر کشورهای منطقه به سمت جوانی پیش می‌روند، تصریح کرد: به‌طور حتم افزایش سالمندی جامعه با پدیده‌هایی در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، سلامتی، خانوادگی و علمی مواجه همراه خواهد بود و مشکلات کشور را بیش‌ازپیش خواهد کرد.

فعالیت فروشندگان داروهای سقط‌جنین در جم ممنوع است

احمد پور با بیان اینکه اکنون کشورهای غربی با بحران جمعیت سالخورده مواجه شده‌اند گفت: پیری جمعیت باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای این کشورها شده و دولت‌ها در تأمین نیروی کار و هزینه‌های مصرفی با مشکل روبرو هستند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به‌صورت مستمر نسبت به موضوع جمعیت و ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه تأکید دارند، گفت: موضوع بحران جمعیت با هیچ بحرانی قابل‌مقایسه نیست، بنابراین لازم است که این موضوع به‌صورت جدی به‌ویژه در حوزه بهداشت موردتوجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان جم با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید در اجرای طرح جوانی جمعیت نقش پررنگی داشته باشند افزود: در قوانین این طرح، وظایف هر دستگاه مشخص شده و مدیران قوانین حمایتی دستگاه خود را به اطلاع مردم برسانند و در اجرای آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه نظام آموزشی یکی از ارکان‌های اصلی ایجاد و تقویت فرهنگ در جوامع امروزی است افزود: نهادینه کردن فرهنگ «فرزند بیشتر زندگی شادتر» در سنین نوجوانی و جوانی یکی از اولویت اصلی آموزش‌وپرورش و شبکه بهداشت باشد و با آموزش‌های لازم معایب و مزایای عدم اجرا یا اجرای طرح جوانی جمعیت برای دانش آموزان تشریح شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ