وزیر علوم: شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از ۴۰‌ هزار شغل ایجاد کردند

اقتصاد ایران: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیش از ۴۰‌ هزار فرصت شغلی در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در حاشیه حضور در دانشگاه سمنان، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از برنامه‌های جدی است که وزارت علوم در دانشگاه‌های سراسر کشور پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: همه مسؤولان و دانشگاهیان باید حمایت از هسته‌های فناور را در دستور کار خود قرار دهند و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز به‌صورت ویژه این امر را پیگیری می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور نیز به توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان توجه خاصی دارند و از این‌رو، در دولت شاهد ایجاد معاونت فناوری و نوآوری ریاست جمهوری بوده‌ایم که اقدام ارزشمندی است.

زلفی‌گل بیان کرد: هسته‌های دانش‌بنیان در حقیقت پیشران‌های کشور محسوب می‌شوند و باید به گروه‌های دانش‌محور و این هسته‌های تحقیقاتی کاربردی توجه بیشتری شود.

وی همچنین با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در زمینه ایجاد اشتغال نیز در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند، تصریح کرد: بیش از ۴۰‌ هزار فرصت شغلی در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری ایجاد شده و همه این موفقیت‌ها تنها در یک سال اخیر رخ داده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: توسعه خانه‌های خلاق در کشور از دیگر برنامه‌های عملیاتی وزارت علوم است که به جد پیگیری می‌شود.

زلفی‌گل بیان کرد: در کنار این طرح‌ها، رشد فعالیت‌ها در پردیس‌ها و پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌های کشور نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: توسعه شرکت دانش‌بنیان و هسته‌های فناور در کنار حمایت از دوره‌های پسادکتری و برگزاری تورهای فناوری می‌تواند اثرگذاری قابل‌توجهی داشته باشد و به‌طور جدی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری می‌شود.

پایان پیام/74001/م/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ