۲۵ هزار استخدام تا پایان سال در وزارت بهداشت

اقتصاد ایران: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، به تشریح وضعیت بودجه حوزه سلامت در سال آینده پرداخت و در خصوص جذب نیروهای مورد نیاز وزارتخانه نیز توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز رحیمی، روز سه شنبه در سلسله نشست‌های خبری وزارت بهداشت به مناسبت دهه فجر، گفت: وظیفه معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، پشتیبانی از نیازهای سایر معاونت‌های وزارتخانه است.

وی با اشاره به گستردگی حوزه سلامت، افزود: حکمرانی بدون مؤلفه‌های اجتماعی و سلامت، معنا ندارد.

رحیمی ادامه داد: حوزه سلامت توانست در بعد از انقلاب، به خودکفایی برسد.

وی افزود: اگر وضعیت بهداشتی و درمانی مردم بهتر شده است، بخش زیادی از این موفقیت حاصل آموزش بوده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: زیرساخت‌های منابع فیزیکی، انسانی، منابع مالی و بودجه و…، در معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت شکل می‌گیرد.

رحیمی، توجه به منابع انسانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: قریب ۶۰۰ هزار نیروی انسانی در حوزه سلامت کشور مشغول خدمت هستند.

وی ادامه داد: سند جامع مدیریت نیروی انسانی تا افق ۱۴۰۴ برای اولین بار تدوین شد.

رحیمی با اشاره به تبدیل وضعیت بیش از ۷۰ هزار نفر ایثارگر وزارت بهداشت، گفت: به زودی ۲۵ هزار نفر با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار، جذب می‌شوند.

وی افزود: این تعداد نیرو برای مراکز بهداشتی و درمانی جذب خواهند شد. همچنین برای همکاران دوران کرونا، در این آزمون اولویت در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از جذب ۴۰۰۰ بهورز برای خانه‌های بهداشت خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم کمبود نیروی انسانی در مراکز بهداشتی و درمانی را با اولویت مناطق محروم رفع کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به بهره برداری از ۱۰۸۰۰ تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم، گفت: ۵۱ هزار تخت بیمارستانی نیز در دست ساخت است.

رحیمی همچنین به افتتاح ۲۰۰۰ پروژه بهداشتی تا پایان سال اشاره کرد و افزود: ۵۵۰۰ پروژه مختلف در دست احداث است که در یک دوره ۴ ساله به بهره برداری خواهد رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ادامه داد: به روز رسانی چارت وزارت بهداشت بعد از ۱۰ سال، یکی از اقدامات مهم ما بوده است.

رحیمی افزود: تعیین تکلیف ۲۹۶ نفر از شهدای سلامت، یکی دیگر از اقدامات وزارت بهداشت بوده است.

وی گفت: سهم وزارت بهداشت از یک درصد ارزش افزوده در بودجه ۱۴۰۲ تثبیت شد.

رحیمی به تحقق وام بانک جهانی اشاره کرد و افزود: دریافت ۹۰ میلیون دلار وام با همکاری سازمان جهانی بهداشت، یکی دیگر از موفقیت‌های وزارت بهداشت بوده که این وام می‌بایست برای تجهیز مراکز درمانی استفاده شود.

وی ادامه داد: توجه به قانونی جوانی جمعیت، یکی دیگر از برنامه‌های وزارت بهداشت بوده است که قریب به اتفاق آئین نامه‌های این قانون در حوزه سلامت آماده شده است.

تکمیل می شود…

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ