صادرات ۳۵۹۹ میلیون دلاری شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی/ اشتغالزایی 6 هزار نفری در استان

اقتصاد ایران: رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از صادرات ۳۵۹۹ میلیون دلاری شرکت های دانش بنیان استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید جعفری‌راد امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای پنج ماه گذشته پارک علم و فناوری استان در دوران جدید مدیریتی اظهار داشت: تعداد مراکز رشد وابسته به پارک ۲۱ مورد بوده که اخیرا با توجه به ظرفیت‌های استان برای ایجاد مراکز وابسته به شرکت‌های خصوصی در حوزه‌هایی چون صنایع غذایی و قطعه‌سازی که دارای بسترهای لازم هستند، اقدام کرده‌ایم. 

وی ادامه داد: در حال حاضر رتبه پنجم پارک‌های علم و فناوری کشور از نظر حضور شرکت‌های دانش بنیان را داریم که ارتقای این رتبه به جایگاه دوم در چهار سال آینده را هدف‌گذاری کرده‌ایم و در همین شرایط نیز میزان صادرات شرکت‌های دانش بنیان فعال در استان ۳۵۹۹ میلیون دلار بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه به خاطر برخی مسائل در ۲۲ سال گذشته منابعی شایسته پارک علم و فناوری استان جذب نشده است، تصریح کرد: با اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه امسال با ۸ پله صعود از رتبه ۱۱ جذب اعتبارات به رتبه سوم کشوری ارتقا یافته‌ایم و علاوه بر این در پنج ماه گذشته تلاش شده با همکاری شهرداری و شورای شهر تبریز نسبت به پرداخت جرایم شهرداری برای اماکن پارک‌ها نیز اقدام شود.

معافیت کامل مالیاتی پنج ساله برای شرکت‌های دانش بنیان

وی از معافیت کامل مالیاتی پنج ساله برای شرکت‌های دانش بنیان تازه تاسیس و مستقر در پارک‌های علم و فناوری استان نیز خبر داد و گفت: چنین معافیت مالیاتی در سطح کشور بی‌نظیر و دستاوردی مهم برای توسعه فعالیت دانش‌بنیان‌ها در آذربایجان‌شرقی است.

جعفری‌راد در خصوص برنامه‌ها و نقشه راه آینده پارک علم و فناوری استان نیز اظهار داشت: تغییر ریل‌گذاری فعالیت های پارک از ایده محور به محصول و نیاز محور مهمترین برنامه ای است که با احصا نیازهای استان و اطلاع رسانی آنها به شرکت های دانش بنیان به دنبال تحقق آن هستیم. 

 تقویت دیپلماسی علمی و فناوری

وی از تقویت دیپلماسی علمی و فناوری از طریق تعامل و همکاری با پارک‌ها و شهرک‌های فناوری در کشورهایی چون چین، روسیه و رومانی نیز خبر داد و گفت: کمبود فضای اداری و کارگاهی یکی از چالش های پارک علم و فناوری استان است که با توجه به علاقمندی شهرستان ها و استان های همجوار به حضور در پارک آذربایجان شرقی به دنبال حل آن هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ادامه داد: به همین منظور مجتمع عصر انقلاب برای حل مشکل فضای کارگاهی در بلند مدت و استفاده از فضاهای موجود در شهرک‌های صنعتی از جمله شهرک شهید سلیمانی با طراحی کارگاه‌های ۵۰۰، ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ متر و با ایجاد زیرساخت‌ها برای توسعه پارک علم و فناوری در قالب سندی پنج ساله در دستور کار است.

وی با تاکید بر پیگیری جدی راه‌اندازی صندوق‌های تخصصی پژوهش خاطرنشان کرد: البته تامین سرمایه از طریق بازار بورس نیز موضوعی است که بسیار علاقمند به آن هستیم و دپارتمان سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی نیز با هدف پیگیری چنین موضوعاتی در پارک علم و فناوری استان ایجاد شده است.

۴۵۰ میلیارد تومان برای زیست بوم آذربایجان‌شرقی

جعفری‌راد با اشاره به تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان برای زیست بوم استان در سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی گفت: سهم اعتبارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این منابع ۳۵ درصد و معادل ۱۵ میلیارد است که این رقم محقق شده و در مرحله کارسازی در سازمان برنامه و بودجه استان است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سطح استان نیز گفت: در آذربایجان شرقی ۵۷ شهرک صنعتی داریم که با همکاری اتاق بازرگانی در ۱۵ شهرک صنعتی مهم در خصوص بیش از یکصد نوع تسهیلات متنوعی که شرکت‌ها امکان دریافت آنها به عنوان دانش‌بنیان را دارند اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و در خصوص مشاوره برای تهیه و ارسال مدارک مورد نیاز برای ارزیابی شرکت‌ها در این زمینه به متقاضیان خدمات ارائه می‌کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به همکاری با پارک‌های مختلف سطح کشور از جمله در هرمزگان و خوزستان و در زمینه‌های متنوع اظهار داشت: اشتغالزایی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک و علم و فناوری استان ۶ هزار نفر است و ایجاد دفتر دو شرکت ترکیه‌ای علاقمند به کارگزاری اقتصادی در استان نیز در مراحل بررسی و تایید نهایی قرار دارد.

پایان پیام/ ۶۰۰۳۶

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ