فعالیت ۲۰۹ واحد توانبخشی در هلال‌احمر

اقتصاد ایران: معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: ایران تنها کشور اسلامی ارائه دهنده خدمات درمانی متناسب با استانداردهای جهانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان نامدار معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در یک برنامه تلویزیونی در تشریح دستاوردهای هلال احمر در حوزه بهداشت و درمان گفت: جمعیت هلال احمر با توجه به تکالیفی که دارد، یک جمعیت عام المنفعه، خیره و مردم نهاد محسوب می‌شود و داوطلبان و خیرین زیادی را در اختیار دارد و به همین دلیل در تلاش است تا رضایت مردم را کسب کند.

نامدار در ادامه افزود: بر اساس اساسنامه جمعیت هلال احمر که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و بر اساس تکالیف و نهضت فدراسیون بین المللی صلیب سرخ، وظیفه هلال‌احمرهای جهانی کمک به سلامت، احترام به انسان‌ها، ایجاد پایداری و تفاهم، برقراری و حفظ سلامت انسان‌ها است.

وی افزود: در ۴۴ سال گذشته بیش از ۵۶ سامانه بهداشتی را راه‌اندازی کرده ایم تا در مواقع اضطراری به مردم خدمات ارائه دهند. خوشبختانه این سامانه‌ها با فدراسیون بین المللی صلیب سرخ در حوزه امداد رسانی در مواقع بحران همکاری دارند. به عنوان مثال در زلزله‌ای که صبح امروز در سوریه و ترکیه اتفاق افتاده است ما تنها کشور مسلمان جهان هستیم که از طریق فدراسیون خدمات درمانی را متناسب با استانداردهای جهانی ارائه می‌دهیم. در آسیا تنها دو کشور ایران و ژاپن این امکانات را در اختیار دارند و ایران تنها کشور مسلمان دارنده این امکانات است.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی هلال احمر افزود: از ۶۰ سال پیش مراکز توانبخشی در جمعیت هلال احمر نهادینه شد در ابتدای انقلاب ۷ مرکز ارتوپدی در اختیار داشتیم. در حال حاضر ۲۰۹ واحد توانبخشی در ۸۰ مرکز جامع توانبخشی در اختیار داریم. این مراکز توانبخشی در زمان جنگ مراکز افتخارات زیادی را برای رزمندگان ما رقم زدند. این مراکز تنها مراکزی هستند که به مددجویان خدمات غیر خصوصی ارائه می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه درمان دو بیمارستان مجهز به نام مرکز دارویی درمانی جشنواره و نور افشار را در اختیار داریم. در داخل کشور ۷۶ مرکز درمانی دیالیز و غیره را نیز در اختیار داریم که بر اساس نیازهای مردم هر منطقه دردی از دردهای مردم را درمان می‌کند.

نامدار ادامه بیان کرد: ۳۸ داروخانه جمعیت هلال احمر در این چهل و چهار سال در کشور تأسیس شده‌اند. این داروخانه‌ها همیشه در خاطره تاریخی مردم، به عنوان مکانی برای ارائه خدماتی که داروهای کمیاب و خاص را دارند شناخته می‌شوند. اولین داروخانه هلال احمر در شهرهایی مثل سنندج و اهواز یعنی در استان‌های که در زمان جنگ مشکل تأمین دارو را داشته‌اند تأسیس شده‌اند. این اقدام افتخاری برای جمعیت هلال احمر است که با زنجیره تولید و واردات و توزیع دارو که در اختیار دارد باری را از روی دوش نیروی‌های وزارت بهداشت و مردم برمی دارد.

وی در ادامه بیان کرد: افتخار جمعیت هلال احمر این است که اقداماتش رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در ادامه گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک جمعیت مردم نهاد است از مردم و خیرین از هر سن و نهادی درخواست دارد که از مراکز درمانی ما را بازدید کنند و به مددجویان ما کمک برساند.

وی خاطرنشان کرد: مراکز دانش بنیان و جوانانی که تفکرات خوب دارند می‌توانند برای ساخت تجهیزات ارتوپدی فنی در کنار جمعیت هلال احمر باشند تا با همکاری هم به قله‌های بهتر دست پیدا کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ