ورود تیم های امدادی ایران به ترکیه/ کنار ملت و دولت ترکیه هستیم

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در این شرایط سخت، در کنار ملت و دولت ترکیه هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه شب با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه تلفنی گفتگو کرد.

دکتر امیرعبداللهیان در این گفتگو گفت: خبر حادثه تلخ زلزله در جنوب ترکیه، اینجانب، دولت و ملت ایران را بسیار متأثر و متالم کرد، این حادثه را خدمت جنابعالی، دولت و مردم عزیز جمهوری ترکیه بویژه خانواده‌های مصیبت دیده تسلیت می‌گوئیم. در این شرایط سخت، در کنار ملت و دولت ترکیه هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: بر اساس دستورات رئیس محترم جمهوری، سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای همکاری کامل با شما و ارائه کمک‌های لازم آمادگی دارد. در همین راستا امشب تیم پزشکی و امدادی هلال احمر ایران برای کمک به نجات آسیب دیدگان وارد ترکیه می‌شوند.

دکتر امیرعبدالهیان ادامه داد: ما علاوه بر مردم عزیز ترکیه، نگران وضعیت ایرانیان و دانشجویان مقیم در مناطق زلزله زده هستیم و از مساعدت شما در کمک به وضعیت آنان سپاسگزاریم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان برای درگذشتگان رحمت و غفران الهی، برای مجروحان شفای عاجل و برای خانواده‌های مصیبت دیده صبر و بردباری و برای ملت ترکیه سربلندی و بهروزی مسألت کرد.

آقای چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این گفتگو از حمایت و ابراز همدردی رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، دولت و ملت ایران با رئیس جمهور، دولت و ملت ترکیه قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه با تشریح وضعیت زلزله کنونی و خسارات اولیه وارده، بابت آمادگی ایران برای اعزام تیم پزشکی و امدادرسانی هلال احمر تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین بر توجه دولت ترکیه به وضعیت ایرانیان و دانشجویان و همکاری با سفارت ایران در آنکارا و سرکنسولگری ایران در ارزروم برای ارائه هرگونه مساعدت به آنها تاکید کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ