دولت مشکل خوزستان را مشکل همه کشور می‌داند

اقتصاد ایران: اهواز- سخنگوی دولت گفت: حل مشکلات خوزستان جزو دغدغه‌های اصلی دولت است چرا که مسئله خوزستان مسئله کل کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی دوشنبه‌شب در آئین گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در مرکز علمی - فرهنگی امام حسین (ع) اهواز برگزار شد، تأکید کرد: حل مشکلات خوزستان جزو دغدغه‌های اصلی دولت است چرا که مسئله خوزستان مسئله کل کشور است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت و مردم می‌دانند که اگر امروز امنیت، آبادی و آبادانی وجود دارد از استقامت مردم خوزستان است، گفت: نگاه دولت به مسئله و مشکلات خوزستان نگاه محلی نیست و مشکل خوزستان را صرفاً مشکل خوزستان نمی‌داند بلکه مشکل کل کشور می‌داند.

وی با تأکید بر اینکه نبود آب در خوزستان فقط کشاورزی و امرارمعاش مردم این استان را دچار مشکل نمی‌کند، اضافه کرد: اگر آب نباشد کشت ایران دچار مشکل می‌شود چرا که اگر گندم استان خوزستان نباشد، امنیت غذایی کل کشور دچار مشکل می‌شود.

سخنگوی دولت بیان کرد: مشکل کم آبی خوزستان از طریق تعاملات کشوری و بین‌المللی با کشورهای ترکیه و عراق و از طریق تعدیل‌های آب داخلی به روش‌های مختلف پیش‌بینی شده و همچنین از طریق ارتقای بهره‌وری در مصرف آب پیگیری شده است چرا که دغدغه اصلی دولت رفع مشکلات آب استان است و با جدیت و سرعت و قوت این مسیر را پیش می‌برد.

بهادری جهرمی با اشاره به افتتاح قسمت اول پروژه آب‌رسانی غدیر بیان کرد: طرح آب‌رسانی غدیر در یک سال گذشته بخشی از مشکلات آب استان را حل کرد.

وی یادآور شد: مسئله خشک‌سالی و بحران آب استان خوزستان در کوتاه‌مدت رفع نمی‌شود و طبیعتاً نیازمند اختصاص زمان‌بندی مناسب هستیم.

سخنگوی دولت گفت: برای اولین بار دولت سیزدهم وزارت نفت را مکلف کرد در ازای فعالیت نفتی که دارد پنج هزار میلیارد تومان به‌عنوان عوارض آلایندگی از منابع خود را در اختیار استان خوزستان در قالب مسؤولیت‌های اجتماعی مختلف برای تکمیل طرح‌های راه و شهرسازی عقب‌مانده همانند مسئله فاضلاب استان و… اختصاص دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ