ایران درمبارزه با کرونا تاریخ ساز شد/رکورددار واکسیناسیون در دنیا

اقتصاد ایران: وزیر بهداشت گفت: ما به رغم همه سختی‌ها و مشقت‌هایی که به دلیل تحریم ایجاد شده بود توانستیم در مبارزه با کرونا تاریخ ساز شویم.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در جمع معتکفین دانشجو در مسجد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه برای استجابت دعا زمان و مکان نیز مهم است، اظهار داشت روزهای پر خیر و برکت ماه رجب در استجابت دعا مهم است و از شما می‌خواهم که در اعمال پرهیزگارانه خود برای موفقیت و پیروزی ایران اسلامی دعا کنید.

وی با اشاره به ایام الله دهه مبارک فجر به توطئه‌های دشمنان در طول این چهل و چهار سال اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان از هیچ تلاشی برای شکست انقلاب شکوهمند ملت ایران فروگذار نکردند اما نعمت ولایت فقیه و همت بلند مردم فداکار ایران عامل اصلی شکست آنان بوده است.

وزیر بهداشت به وضعیت سلامت در قبل از انقلاب پرداخت و گفت: وضعیت سلامت قبل و حتی اوایل انقلاب مطلوب نبود چرا که ما با وجود وابستگی صد در صدی به غربی‌ها در این حوزه شاهد عقب افتادگی‌های گسترده بودیم.

عین اللهی ادامه داد: مردم ما قبل از انقلاب و حتی اوایل انقلاب برای کوچک‌ترین اقدام درمانی مجبور بودند به خارج از کشور سفر کنند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه یکی از موفق ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت است، گفت: امروز، ایران اسلامی با اختلاف بسیار زیادی نسبت به دیگر کشورها در حوزه سلامت سرآمد است؛ به گونه‌ای که در تمامی مولفه‌ها جزو کشور برتر هستیم.

وی همچنین به رشادت‌های کادر سلامت در دفاع مقدس دوشادوش با رزمندگان اسلام اشاره و تصریح کرد: کادر سلامت در ۸ سال دفاع مقدس در خط مقدم حاضر شدند و همه توان خود را در خدمت به مجروحان و رزمندگان رشید اسلام مصروف داشتند؛ به گونه‌ای که ضمن ایجاد بیمارستان‌های زیر زمینی در خط مقدم و مداوای رزمندگانمان در جبهه‌ها راه شهدای زیادی را تقدیم ملت ایران کردند.

عین اللهی به تلاش جوانان ملت ایران برای کسب علوم درمانی مجروحان شیمیایی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز تمام اطلاعات علمی درباره مجروحان شیمیایی توسط جوانان کشورمان تدوین شده و بسیاری از اندیشکده های علوم پزشکی دنیا در این حوزه به ما استناد می‌کنند.

وی در ادامه خطاب به دانشجویان حاضر در مراسم پر فیض اعتکاف، گفت: ما به رغم همه سختی‌ها و مشقت‌هایی که به دلیل تحریم ایجاد شده بود توانستیم در مبارزه با کرونا تاریخ ساز شویم که جهانیان از این اقدام متحیر ماندند.

عین‌اللهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کادر سلامت در مبارزه با کووید ۱۹، گفت: از خودگذشتگی ها و ایثار کادر سلامت و همبستگی و همراهی آحاد مردم سبب شد که هیچ بیمار کرونایی بر روی زمین نماند و سریعاً برای مداوای هر بیمار اقدام شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: با شروع دولت سیزدهم، واکسیناسیون گسترده آغاز و روزانه بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز تزریق صورت گرفت که رکوردی جهانی بود.

وی با بیان اینکه در انجام واکسیناسیون همه مردم مشارکت کردند، گفت: از ابتدای کرونا تا آذر ۱۴۰۰ متأسفانه ۱۲۲ هزار نفر از هموطنان ما بر اثر این بیماری جان باختند اما از آذر ۱۴۰۰ تا به امروز میزان مرگ و میر ۲۰ هزار نفر بوده است و این آمار حاکی از آن است که تزریق حجم قابل توجه واکسن سبب ایجاد ایمنی در مردم شده است.

عین اللهی به برخی دیگر از دستاوردها در حوزه سلامت پرداخت و اظهار کرد: در حوزه پژوهش ۴۳ درصد رشد و افزایش رشته‌های دانش بنیان سلامت را شاهد بودیم و یکی از موفقیت‌های ما صدور یافته‌های علوم پزشکی به کشورهای دیگر بود.

وی در همین زمینه به راه اندازی اولین دانشگاه علوم پزشکی جمهوری اسلامی با عنوان سبطین در کشور عراق با سرمایه گذاری دولت عراق و تأمین کادر تخصصی از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره و عنوان کرد: این افتخار بزرگی در دیپلماسی سلامت جمهوری اسلامی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ