کمبود نیروی فوریت های پزشکی با جذب ۱۷۰۰ دانشجو جبران می شود

اقتصاد ایران: سمنان- معاون سازمان اورژانس کشور بابیان اینکه با کمبود نیرو در بخش فوریت های پزشکی مواجه هستیم، گفت: این کمبود نیرو با جذب سالانه یک هزار و ۷۰۰ دانشجو جبران می شود.

حسن نوری در حاشیه آغاز عملیات اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی (EOC) دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه سه هزار پایگاه اورژانس و ۵۲ پایگاه هوایی در سطح کشور وجود دارد، ابراز داشت: در این مراکز هم اکنون بالغ بر ۲۶ هزار نیروی فوریت‌های پزشکی در بخش‌های مختلفی از جمله عملیات و تریاژ تلفنی اورژانس فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه با وجود این تعداد نیرو در بدنه فوریت‌های پزشکی اما همچنان در برخی پایگاه‌ها و مراکز با کمبود نیرو مواجه هستیم، افزود: این کمبود نیرو حدود ۱۱ هزار نفر می‌شود که با جذب سالانه یک هزار و ۷۰۰ دانشجو جبران خواهد شد.

معاون سازمان اورژانس با بیان اینکه ترتیبی در نظر گرفته شد تا همه فارغ تحصیلان رشته فوریت‌های پزشکی بکارگیری شوند، ابراز داشت: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با توجه به رشته‌ها و تعداد افراد دانشجو جذب بدنه خواهند شد.

نوری ضمن بیان اینکه در سطح کشور ۲۶ بالگرد و ۶۸ اتوبوس آمبولانس فعال است، تصریح کرد: وجود این امکانات می‌تواند در حوادث ترافیکی پر تلفات بسیار نقش حیاتی را در کنار پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو آمبولانس ایفا کند.

وی با بیان اینکه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سمنان در چهار طبقه با زیربنای یک هزار و ۸۷۵ مترمربع و به مساحت پنج هزار و ۳۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد، افزود: برآورد اجرای طرح اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد این مبلغ توسط سازمان اورژانس کشور پرداخت می‌شود تا این مهم بتواند با توجه به آمار بالای تصادفات جاده‌ای در محور استان سمنان به مردم و زائران خدمات رسانی مطلوب‌تری ارائه دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ