فعالیت ۳۴۶ دستگاه موتورلانس در کشور/ انجام سالانه ۴.۵ میلیون مأموریت اورژانسی

اقتصاد ایران: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فعالیت ۳۴۶ دستگاه موتورلانس در کشور گفت: سالانه بیش از ۴.۵ میلیون ماموریت در سراسر کشور توسط اورژانس انجام می‌شود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی در آیین افتتاح همزمان 72 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در سراسر کشور اظهار کرد: از بزرگترین افتخارات اورژانس، خدمات‌رسانی در دوران دفاع مقدس است که نیاز به مستندسازی و انعکاس آن در جامعه احساس می‌شود. در آن دوران، ستاد تخلیه مجروحان در فرودگاه ها توسط اورژانس فعال بود که نقش مهمی در انتقال مجروحان داشت.

وی با اشاره به فعالیت 346 دستگاه موتورلانس در کشور، گفت: در اوایل انقلاب تعداد نیروی اورژانس فقط 150 نفر بود اما امروز بیش از 25 هزار نفر در این سازمان مشغول خدمت رسانی هستند و سالانه بیش از 4.5 میلیون ماموریت در سراسر کشور توسط اورژانس انجام می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: خدمات اورژانس برای بیماران و مصدومان، رایگان است و امیدواریم خدمات نظام سلامت نیز با اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع، رایگان یا با حداقل هزینه شود.

عین‌اللهی به فعالیت 5 دستگاه شناور اورژانس در جنوب کشور اشاره و تاکید کرد: نیروهای اورژانس در ایام کرونا که مردم در منزل و قرنطینه بودند، تلاش‌های ارزشمندی داشتند که در همان ایام، تعدادی از این عزیزان به شهادت رسیدند و اکثر نیروهای اورژانس نیز به کرونا مبتلا شدند چراکه خودشان را فدای مردم کرده بودند. اورژانس همچنین در واکسیناسیون سراسری علیه کرونا، مشارکت گسترده ای داشت.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در اورژانس نیاز به نوآوری و به روز بودن داریم؛ البته برخی از وسایل و تجهیزات انتقال علائم حیاتی بیماران در خدمات 724 و 247 مراکز درمانی به کار گرفته شده که امیدواریم استفاده از این تجهیزات و خدمات جدید، تقویت شود. اورژانس همانند یک دانشگاه است و باید زمینه های رشد و ارتقای آن را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه اورژانس از مهمترین عناصر فعال نظام سلامت است، از فعالیت اورژانس به عنوان جهاد فی سبیل الله یاد کرد و گفت: نیروهای اورژانس، فرشته های نجات مردم هستند که قدردان تلاش ها و فعالیت های شبانه‌روزی آنها هستیم.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: نیروهای اورژانس فعالیت ممتازی را در حوزه سلامت انجام می‌دهند چراکه در تمام ساعات شبانه روز و ایام سال از جمله تعطیلات و در شرایط اقلیمی متفاوت، به بیماران و مصدومان، خدمت رسانی می‌کنند.

وی افزود: نیروهای اورژانس با وجود محدودیت‌ها، تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان ایجاد کرده‌اند، نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند و همکارانی چابک، چالاک، علمی و حرفه ای و  در اوقات حساس، نجات آفرین هستند.

وزیر بهداشت ویژگی‌های کارکنان اورژانس را نظم و انضباط دانست و عنوان کرد: انضباط و عمل بهنگام در 24 ساعت شبانه روز باعث شده تا این نیروها همواره آماده به خدمت باشند. از نظر ما، نجات جان بیماران و مصدومان، اجری غیرقابل شمارش دارد.

عین‌اللهی تصریح کرد: نام و نشان اورژانس، نماد امید و زندگی است. مصدومان و بیماران در بحرانی ترین لحظات و شرایط به اورژانس پناه می آوردند. باید از خیّرین سلامت نیز که در ساخت تعدادی از پایگاه های اورژانس در کشور مشارکت داشته اند، تقدیر کنیم.

در ادامه جعفر میعادفر؛ رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: اورژانس پیشانی نظام سلامت است و علاوه بر خدمت رسانی به بیماران و مصدومان، در بحران‌ها و حوادث طبیعی نیز حضوری فعال دارند که آخرین نمونه آن، خدمت رسانی به مصدومان در زمین لرزه خوی بوده است.

وی افزود: نیروهای اورژانس در زمین لرزه خوی، مشارکت فعالی داشتند و اولین تیم اورژانس، 40 دقیقه پس از وقوع زمین لرزه در مناطق زلزله زده، حضور یافت. در این حادثه بیش از 45 دستگاه آمبولانس و 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس از استانهای مجاور در خوی حضور داشتند.

رئیس سازمان اورژانس کشور یادآور شد: اورژانس در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، در کنار نیروهای بهداشتی و درمانی در قالب ایستگاه های فجر سلامت آماده خدمت رسانی است. در تهران، نیروها و آمبولانس‌های اورژانس در مشارکت با دانشگاه‌های علوم پزشکی در 104 پایگاه فجر سلامت، حضور خواهند یافت.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی 72 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی به طور همزمان و به صورت مجازی افتتاح شد.این پایگاه ها در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی گلستان، البرز، زابل، اسفراین، سمنان، ارومیه، مشهد، تبریز، لار، سراب، اردبیل، کاشان، ساوه، جیرفت، اراک، مازندران، نیشابور، ایلام، گناباد و زاهدان افتتاح شد. پایگاه‌های ذکرشده با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان با تاکید بر مناطق کمتر برخوردار ساخته شده است.

در این مراسم علاوه بر 42 پایگاه جاده‌ای اورژانس، 26 پایگاه شهری اورژانس، 1 پایگاه اورژانس بانوان، 3 پایگاه هوایی اورژانس همچنین 3 پایگاه موتورلانس، دو پد بالگرد اورژانس هوایی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز افتتاح شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ