تجویز "سرم" نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش یافت

اقتصاد ایران: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به رشد ۳۳ درصدی تجویز سرم در نسخ بیمه سلامت نسبت به سال گذشته گفت: تاکنون ۱۴۴ میلیون نسخه به صورت تمام الکترونیک در سازمان بیمه سلامت ثبت شده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی ناصحی امروز در نشست خبری تشریح دستاوردهای سازمان بیمه سلامت ایران به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت بر اساس تکالیف قانونی یک سازمان حمایتی در حوزه سلامت و درمان است. در سه بُعد پوشش همگانی جمعیت، پوشش خدمات حوزه سلامت و تامین منافع سلامت و مخافظت مالی از مردم در برابر هزینه‌های سلامت فعالیت می‌کنیم.

وی افزود: درصد بسیار بالایی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند. از نظر محافظت مالی از مردم در برابر هزینه‌های سنگین درمانی وضعیت خوبی در بیمه‌های پایه نداریم اما با راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج سعی داریم میزان پرداختی مردم از جیب را کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان این‌که استقرار نسخه الکترونیک سخت‌ترین بخش کار ما بوده است، گفت: تاکنون 144 میلیون نسخه به صورت تمام الکترونیک در سازمان بیمه سلامت ثبت شده است و 119 هزار پزشک مشغول نسخه‌نویسی الکترونیک هستند. آمار تجویز تمام داروهای مصرفی کشور را به تفکیک داریم که این آمار به تولید و توزیع دارو و سیاستگذاری نظام سلامت، کمک خواهد کرد.

ناصحی خاطرنشان کرد: ماهانه 9.5 میلیون نسخه الکترونیک تولید می‌شود و 98 درصد نسخ، تمام‌الکترونیک است و پرداخت می‌شود. 29 هزار و 647 پزشک در طول سال نسخ ترکیبی (کاغذی و الکترونیک یا تمام کاغذی) نوشته‌اند و این آمار در دی‌ماه به 8000 نسخه رسیده است که نشانگر کاهش تعداد نسخ کاغذی است.

وی با بیان اینکه 40 هزارموسسه درمانی و بهداشتی طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت هستند، گفت: نظارت بر خط بر مراکز بهداشتی و درمانی روستایی و شهری طرف قرارداد با استفاده از سامانه‌ها انجام می‌شود و با این اقدام، در مصرف 8 تُن کاغذ صرفه‌جویی می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان این که در تجویز سرم در نسخ بیمه سلامت 33 درصد رشد را نسبت به سال گذشته شاهد بوده‌ایم، گفت: برخی اوقات شرایط خاصی در کشور ایجاد می‌شود که باعث افزایش تجویز و مصرف سرم در کشور می‌شود برای مثال در سال جاری علائم گوارشی بیماران مبتلا به آنفلوانزا افزایش یافت که می‌توان آن را از عوامل افزایش تجویز سرم دانست.

وی با اشاره به اینکه در صورت قطعی سامانه بیمه و یا برق، نسخ به صورت کاغذی پذیرش می‌شود، بیان کرد: نوشتن نسخ الکترونیک توسط منشی پزشکان مورد قبول نیست.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به بیمه رایگان دهک‌های پایین جامعه در دولت سیزدهم گفت: ما بیش از 6 میلیون و 250 هزار نفر را در تمام شهرهای کشور تحت پوشش بیمه قرار دادیم و سال بعد نیز با اعتباراتی که در نظر گرفته شده این اتفاق تداوم خواهد داشت.

این خبر تکمیل می‌شود...

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ