۸۰ پروژه در شهرستان دیر افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود

اقتصاد ایران: بوشهر- استاندار بوشهر گفت: ۸۰ طرح با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان در شهرستان دیر افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده صبح جمعه در آئین افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان دیر، با گرامیداشت دهه فجر و یاد امام و شهدا، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با رهبری امام و ایثارگری مردم به ثمر ننشست و حرکت این انقلاب برای قرن‌های قرن ادامه می‌یابد.

استاندار بوشهر افزود: شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر یک وزنه ثبات و آرامش است و در حوادث سخت انقلاب برای کمک به نظام و مردم منطقه می‌تازند.

وی بیان کرد: از ایستادگی این مردم در جنگ تحمیلی گرفته تا شرایط فعلی که انقلاب و مسئولین دلشان به این مردم قرص است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان دیر در حوزه دریا، ادامه داد: در شهرستان دیر طرح‌های مختلفی در حوزه شیلات و آبزی پروری دنبال می‌کنیم.

وی گفت: برای ایجاد مزرعه در بردخون تلاش می‌کنیم و در این منطقه می‌توان حداقل دو هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی را برای پرورش میگو آزاد کرد.

تقویت آبزی‌پروری

استاندار بوشهر ادامه داد: با توجه با نابودی و کاهش ذخایر دریایی مسئله پرورش میگو در بردخون از اولویت‌های اصلی ما است که آن را دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در طرح‌های پرورش میگو زمین‌ها در قطعات ۵۰ هکتاری تقسیم و به مردم واگذار می‌شود، در منطقه دمیگز هم زمین‌های مستعدی وجود دارد که اراضی شخصی به خود آنها و اراضی دولتی به سایر مردم واگذار می‌شود.

محمدی زاده گفت: با توجه به آب، عمق و خاک مناسب در کف آب‌های حوزه شهرستان دیر، ظرفیت خوبی برای پرورش ماهی در قفس است و دنبال توسعه و گسترش آن هستیم.

وی عنوان کرد: برای کاهش فشار بر روی ذخایر دریایی پیگیر تشویق مالکان ۷۰۰ قایق غیرمجاز در شهرستان دیر برای ورود به این طرح‌های پرورشی هستیم تا شرایط برای بهره برداری و استفاده منطقی از آبزیان دریا و تداوم آن فراهم شود.

محمدی زاده با اشاره به هزینه بالای ایجاد زیرساخت‌ها در زمینه‌های پرورش میگو، گفت: در پرورش ماهی در قفس هزینه‌ها کمتر است و ما از بخش خصوصی برای ورود به این عرصه دعوت می‌کنیم و دنبال تعریف قفس‌های کوچک برای ایجاد اشتغال و اقتصاد خانواده‌های روستایی هستیم.

ورود سرمایه گذاران قطری

وی گفت: امروز ۸۰ طرح بزرگ و کوچک با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان در شهرستان دیر عملیات اجرایی آنها شروع یا افتتاح می‌شود که عمدتاً توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

استاندار بوشهر با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تصریح کرد: مانند جنگ نظامی که مردم نقش اصلی داشتند و ما را به پیروز رساندند، در جنگ اقتصادی هم باید خود مردم وارد عرصه شوند.

وی عنوان کرد: از دو گروه یکی خانواده شهدا و ایثارگران که سربازان جنگ نظامی بودند و دیگری سرمایه گذاران که سرباز جنگ اقتصادی هستند قاطعانه در صدور مجوز و تسهیلات بانکی حمایت و فرش قرمز پهن می‌کنیم.

وی یادآور شد: مجوز سفر دوم لنج‌ها گرفته شده است که امسال بازار و عید پررونق داشته باشیم.

محمدی زاده افزود: با توجه به همسایگی شهرستان دیر با کشور قطر برای ورود سرمایه گذاران قطری به این منطقه هم برنامه ریزی شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ