مواد زیستی در جریان خون حرکت می‌کنند تا قلب‌های آسیب دیده را درمان کنند

اقتصاد ایران: پس از اینکه فردی دچار حمله قلبی شود، عملکرد قلب به خاطر آسیب دیدن عضلات به خطر می افتد. با این حال، یک ماده زیستی تزریقی جدید ممکن است به بهبود آن کمک کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، ماده ای جدید برای ترمیم قلب در دانشگاه کالیفرنیا توسط گروهی به سرپرستی پروفسور کارن کریستمن در حال ابداع است.

این گروه در سال 2012، یک هیدروژل ساختند که برای تزریق مستقیم به نواحی آسیب دیده قلب طراحی شده بود. این ماده ساختاری سه بعدی مانند داربست تشکیل می دهد که سلول های قلبی می توانند در آن رشد کنند و در نهایت به جای بافت آسیب دیده، بافت تازه عضله قلب را تشکیل دهند.

یکی از مشکلات این هیدروژل آن است که حداقل تا یک هفته پس از وقوع حمله نمی‌توان آن را به قلب تزریق کرد و این امر خطر آسیب دیدن قلب ضعیف شده را به همراه خواهد داشت.

برای غلبه بر این محدودیت، دانشمندان اخیراً اقدام به تغییر ماده مذکور به گونه‌ای کردند که بتوان آن را بلافاصله پس از وقوع حمله قلبی، چه به صورت داخل وریدی یا از طریق تزریق به رگ خونی منتهی به قلب، تجویز کرد.

این تغییرات شامل کوچکتر کردن ذرات منفرد درون هیدروژل بود. در این شرایط هیدروژل از شکاف‌های کوچکی بین سلول‌های دیواره رگ‌های خونی قلب عبور می کند تا بتواند به بافت آسیب‌دیده قلب راه پیدا کند. ایجاد چنین شکاف هایی نیز نوعی آسیب ناشی از حمله قلبی است.

هنگامی که این ماده زیستی تزریقی بر روی موش‌ها و خوک‌ها آزمایش شد، مشخص شد که این ذرات شکاف‌های مذکور را می‌بندند. لذا این تحول باعث می‌شود رگ‌های خونی آسیب‌دیده سریع‌تر بهبود یابند. بررسی ها برای تکمیل این ماده و استفاده از ان در جریان است.

پایان پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ