ساخت پایگاه سری پهپادی رژیم صهیونیستی در اردن

اقتصاد ایران: یک فعال رسانه‌ای اردنی در کانال یوتیوب خود گفت که رژیم صهیونیستی یک پایگاه سری پهپادی در اردن و در نزدیکی مرز عراق و سوریه دایر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علاء الفراغ» از فعالان رسانه‌ای معروف اردنی در کانال یوتیوب خود گفت که رژیم صهیونیستی یک پایگاه سری مخصوص پهادها در شمال شرق اردن دایر کرده است.

به گفته او این پایگاه سری در بین کوههای منطقه «الرویشد» و «الصفاری» دایر شده است و هدف آن رصد تحرکات نظامی در منطقه به خصوص جنوب سوریه، عراق و حتی لبنان است.

این فعال رسانه‌ای اردنی همچنین گفت پهپادهایی که از این پایگاه به هوا بر می‌خیزند، در ارتفاع بسیار بالا پرواز می‌کنند که بر خلاف دیگر پهپادها شناسایی آن‌ها دشوار است.

«علاء الفراغ» همچنین مدعی شد که این پهپادها تحرکات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در عراق و سوریه رصد می‌کنند و در برخی مواقع نیز دست به حمله به مواضع نیروهای مقاومت در خاک سوریه می‌زنند.

به گفته او ارتش اردن امنیت این پایگاه سری را تأمین می‌کند و برپایی این پایگاه بخشی از همکاری‌های سازمان اطلاعات اردن و موساد محسوب می‌شود.

در این راستا روزنامه اسرائیل هیوم در آوریل سال گذشته در گزارشی نوشت که همکاری امنیتی امان و تل آویو علی‌رغم برخی اختلافات نه تنها کاهش نیافته، بلکه توسعه یافته است و ارتش و سازمان‌های امنیتی دو طرف همکاری گسترده‌ای با یکدیگر دارند.

در همین رابطه روزنامه رأی الیوم به قلم عبدالباری عطوان در پنجم بهمن ماه و پس از سفر نتانیاهو به اردن در مقاله‌ای نوشت: «آیا نتانیاهو می‌خواهد اردن را در تجاوز نظامی [به ایران] دخالت دهد و 16 پایگاه آمریکایی موجود در این کشور را برای این هدف، به کار گیرد تا دیواری در برابر هرگونه پاسخ موشکی تلافی جویانه ایران به این تجاوز باشد و از رسیدن این موشک‌ها به شهرهای فلسطین اشغالی جلوگیری کند؟».

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ