متوسط عمر جامعه ایرانی به ۷۷ سال رسید

اقتصاد ایران: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: میانگین عمر جامعه ایرانی بعد از انقلاب از ۵۷ سال یه ۷۷ سال رسیده است.

- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، صولت مرتضوی در مراسم افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی کرمانشاه که در بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد اظهار داشت: هرچند مدت زمان کمی از سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه می‌گذرد اما تحقق مصوبات سفر در بخش بهداشت و درمان ستودنی است و امید دارم در سایر بخش‌ها نیز با همین سرعت اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه امید دارم شاخص‌هایی که با متوسط کشوری فاصله دارد با همت استاندار و همکاران به متوسط کشوری و حتی بهتر برسد عنوان کرد: استان کرمانشاه موصوف به صفت انقلابی‌گری است و قبل از انقلاب شخصیت‌های برجسته‌ای در استان برق‌دار جریان انقلاب بودند و بعد از انقلاب نیز در دوران دفاع مقدس در بی نشانی نام و نشان گرفتند و سرانه شهدای این استان از میانگین کشوری بالاتر است.

مرتضوی با بیان اینکه امید داریم با همت مسئولان غبار محرومیت از چهره این استان زدوده شود گفت: یکی از شاخص‌های انقلاب اسلامی بهداشت ‌و درمان است. قبل از انقلاب متوسط عمر جامعه ایرانی 57 سال بود ‌و اکنون به بالاتر از 77 سال رسیده است.‌   

وی گفت: امروز پزشکان حاذق با تجهیزات بسیار پیشرفته سبب ساز حیات مجدد انسان‌ها به لطف خداوند هستند و جمهوری اسلامی موضوع بهداشت ‌و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار همه‌گیری را مدیریت کرد.

مرتضوی افزود: در حوزه درمان خدمات درمانی ما در دورترین نقاط کشور با ارزان‌ترین قیمت و گاهی به رایگان برای بیماران ارائه می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: 45 میلیون نفر در کشور بیمه شده تأمین اجتماعی هستند و مابقی جمعیت کشور و سایر صندوق‌های بیمه‌ای نیز مزید بر این آمارند و در ایران اسلامی هرکسی اراده کند تحت پوشش بیمه قرار گیرد زمینه فراهم است.

وی گفت: انجام جراحی‌های بزرگ در طول 44 سال بعد از انقلاب بیش از 20 سال نرخ متوسط عمر جامعه ایرانی را افزایش داده و به بیان دیگر هر سال نیم سال افزوده شده است.

مرتضوی افزود: سالانه 200 بیمار خارجی برای اعمال جراحی دشوار قلبی، مغزی و کلیوی به ایران مراجعه می‌کنند.

وی گفت: این استان در زمینه خدمات تخصصی مرکز غرب کشور است و این بستر برای بیماران به برکت خون شهدا ‌و خدمات مدیران و هدایت رهبری فراهم شده است. 

مرتضوی با اشاره به اینکه تمام این خدمات در بستر امنیت است که به برکت خون شهدا به دست آمده است گفت: شهدای ما در حوادث اخیر مظلومانه جان دادند تا عزت ایران اسلامی و مردم ایران باقی بماند.

وی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور 150 طرح توسعه‌ای و تکمیلی در حوزه بهداشت ‌و درمان تصویب شد که بخشی امروز افتتاح شد و امید داریم در چهار سال اول دولت آیت‌الله رئیسی شاهد ایفای تمامی تعهدات باشیم و مردم این استان شاهد خدمات آسانتر باشند.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ