خروج 70 روستای قزوین از بحران آب شرب با راه اندازی مجتمع های آبرسانی

اقتصاد ایران: فرماندارقزوین گفت: با راه اندازی  مجتمع های آبرسانی که توسط دستگاه های اجرایی در حال اجراست ، مشکل آب شرب نزدیک به ۷۰ روستا بطور کامل مرتفع می شود.

عباس کاظمی فرماندار قزوین با اشاره به مهم ترین اقدامات مجموعه مدیریتی شهرستان قزوین در یکسال اخیر اظهار داشت: فرمانداری قزوین در کنار تمامی دستگاه های اجرایی در یکسال گذشته در بسیاری از موضوعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره اقدامات زیادی را انجام داده و سعی شده با احصاء و شناسایی مسایل به سمت برون رفت از مشکلات و افزایش آسایش و رفاه مردم این شهرستان برویم.

کاظمی با بیان اینکه مسایل و مشکلات قزوین متنوع است، ادامه داد: در حوزه های عمرانی آن چیزی که تلاش شد در سطح شهرستان انجام شود، رعایت عدالت در توزیع منابع و نظارت پیوسته بر پروژه ها بود که سعی شد این ۲ شاخصه با تمام توان دنبال شود.

وی افزود: در سطح شهرستان قزوین ۲ مسئله اصلی می بایست مورد توجه قرار بگیرد که مورد نخست مربوط به موضوع  آب آشامیدنی و کشاورزی و دوم مربوط به راه به ویژه راه روستایی می باشد که در همین راستا دستگاه های مرتبط و فرمانداری قزوین تلاش می کنند با همراهی دهیاران، شوراهای روستا، شورای بخش و متولیان امر پاسخ مناسبی  به نیازی که در سطح شهرستان در این حوزه ها وجود دارد، بدهند. 

وی گفت: به طور مثال در حوزه آب، دستگاه های اجرایی ذیربط  با پیگیری فرمانداری در حال اجرای اقدامات مختلف هستند و با راه اندازی  مجتمع های آبرسانی که توسط دستگاه های اجرایی در حال اجراست ، مشکل آب شرب نزدیک به ۷۰ روستا بطور کامل مرتفع می شود، در حوزه آب کشاورزی هم استخرهای آب کشاورزی که با همراهی و یاری مردم در مناطق مختلف بخش‌های روستایی احداث شده توانسته بخش بزرگی از  نگرانی‌ها و دغدغه های مردم را پاسخ و مرتفع سازد. 

فرماندار قزوین اضافه کرد: در حوزه های دیگر از جمله بخش برق، توسعه شبکه برق، گاز رسانی و انشعابات جدید به ویژه در مناطق روستایی هم که دارای اقلیم سرد هستند اقدامات خوبی صورت گرفته است و امیدواریم این مسیر در ایام پیش رو و سال آینده هم ادامه پیدا کند. 

کاظمی اظهار داشت: در بخش صدور اسناد مالکیت در حوزه بازنگری طرح های هادی روستایی قدم های خوبی برداشته شده است، بسیاری از مطالبات در این حوزه مورد رسیدگی قرار گرفته و بخش قابل توجهی مصوب و بخشی هم در فرآیند تصویب قرار دارد. 

وی افزود: در حوزه اقتصادی سهم قابل توجه اشتغال استان که بیش از نیمی از آن را تشکیل می دهد، متوجه شهرستان قزوین می‌باشد و تا به امروز بیش از ۸۵ درصد این تکالیف محقق شده است. 

فرماندار قزوین ادامه داد: در حوزه مشاغل خانگی تسهیلات مناسبی معادل ۶۹۷ فقره با ۲۹ میلیارد تومان اعتبار صورت گرفته که اقدام قابل توجهی است، البته ظرفیت در سطح شهرستان بسیار بیشتر است که امیدواریم بتوانیم خدمات بیشتری ارائه نماییم.

کاظمی گفت: در حوزه محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی اقدام بزرگی صورت گرفته است و حدود ۴۳ هزار تن برداشت گندم در سطح شهرستان قزوین داشته ایم که بیش‌از تعهدی است که برای شهرستان مشخص شده بود، نکته مهم اینکه علی رغم مشکلاتی که در تامین آب در شرایط خشکسالی داشته ایم، این میزان تولید محقق شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ