اختلالات خواب کودک دلیل استرس والدین می شود

اقتصاد ایران: بر اساس مطالعه جدید، اختلال در خواب پدر و مادر و فرزندان همه با افزایش استرس در والدین مرتبط است.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی ان ان، همه مادرانی که نوزاد تازه متولد شده دارند با مشکلات بیخوابی که برای آن ها پیش آمده دست و پنجه نرم می کنند. تجربه مراقبت از کودک یعنی که علاوه بر همه کارها وقت استراحت کم است و تا نوزاد خوب نخوابیده باشد والدین هم خواب ندارند.

بر اساس مطالعه جدید، اختلال در خواب والدین و فرزندان هر کدام با افزایش استرس در پدر و مادر مرتبط است: در واقع، فرقی نمی‌کند که والدین اختلال خواب داشته باشند یا کودک و در واقع هر دو به یک اندازه بر سطوح استرس والدین تأثیر گذارند.

بنابراین هر چه همه افراد خانواده بیشتر دچار کمبود خواب شوند، استرس همه آنها بیشتر می شود و هر چه استرس بیشتری داشته باشند، بدتر می خوابند. گاهی اوقات استرس ها منجر به اضطراب و افسردگی می شود. در این مطالعه، میزان اضطراب و افسردگی در افرادی که استرس داشتند، حدود چهار برابر بیشتر بود. (می دانیم که هم اضطراب و هم افسردگی بر خواب نیز تأثیر می گذارند.)

این مطالعه نشان می دهد افرادی که در شب 5 ساعت یا کمتر می خوابند با افزایش سن با خطر ابتلا به مشکلات متعدد سلامتی مواجه می شوند. نها چوداری یکی از محققان اظهار کرد که مهم نیست کدام عضو خانواده شما کم خوابی دارد زیرا اگر زیر یک سقف باشید؛ این احتمال وجود دارد که همه را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود مطمئن شوید که روی بهداشت خواب خوب تمرکز کرده اید، از جمله زمان خواب ثابت و روال آرامبخش با محیط مناسب. من اکیداً الگوبرداری از این رفتارها را حتی به کودکان بسیار کوچک توصیه می کنم.

یافته های این تحقیق در 5بهمن 1401 در مجله پی‌ال‌اواس منتشر شد.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ