تخصیص بیش از ۲۵ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در کشور

اقتصاد ایران: قم- معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۲۵ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی در کشور تخیصص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزانه صادق معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن استان قم که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اقدامات ویژه در طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: در مباحث مختلف این طرح بررسی‌های متعدد و کار کارشناسی انجام شد و تمام مسائل و موضوعات زیست محیطی، اجتماعی، زیرساختی در آن دیده شده است.

وی افزود: پروژه مسکن مهر یک ابر پروژه بوده است ولی آسیب شناسی‌ای که در این پروژه انجام شد را تلاش کردیم در پروژه نهضت ملی آن‌ها را رفع کنیم.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی در کشور تخصیص داده شده است، مطرح کرد: واگذاری زمین، آپارتمان و اساساً خانه‌دار کردن مردم یک اتفاق بزرگ است.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم یک نسخه واحد را برای تمام کشور عملیاتی کرد، خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی در نهضت ملی مسکن این است که حتی الامکان تعداد طبقات در پروژه‌های ویلایی‌ساز را کاهش دهیم.

صادق در بخش دیگری از سخنانش الحاقات زمین روستایی را مدنظر قرار داد و گفت: دغدغه اصلی در این موضوع باید کاری باشد که به ساخت مسکن و تحویل آن به افراد واجد شرایط منتهی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خوشبختانه تنوع ساخت مسکن در قم وجود دارد، تصریح کرد: تلاش‌های بسیاری در تأمین زمین و ساخت مسکن در حال انجام است ولی باید مراقب باشیم سوداگری در این پروژه شکل نگیرد.

وی با اشاره به اینکه بافت مرکزی شهرها قلب تپنده شهرها هستند، یادآور شد: در بافت فرسوده باید اقدامات ویژه‌ای انجام شود چراکه در این مناطق که هویت اصلی شهرها هستند دارای مسائل و مشکلات بسیاری هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ