۲ کتاب جدید از نویسنده کتاب «صعود چهل ساله» منتشر می‌شود

اقتصاد ایران: اندیشکده سعدا ۲ کتاب جدید از نویسنده کتاب «صعود چهل ساله» با نام‌های «خود خدا» و «خدا زاده» را در روزهای آتی منتشر خواهد کرد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، اندیشکده سعدا دو کتاب جدید از نویسنده کتاب «صعود چهل ساله» را در روزهای آتی منتشر خواهد کرد. حجت الاسلام سیدمحمدحسین راجی به همراه جمعی از پژوهشگران دست به تألیف کتاب دیگری در حوزه انقلاب اسلامی زده‌اند که این بار به جای پرداختن به انقلاب به نمایاندن چهره واقعی پهلوی‌ها برای مردم پرداخته‌اند.کتابی که درباره رضا شاه نوشته شده است، «خود خدا» نام دارد و کتابی که درباره محمدرضا شاه نوشته شده «خدا زاده» نام دارد. نام این دو کتاب از یک ماجرای واقعی در کتاب وام گرفته شده که روزی شخصی از رضا شاه پرسید آیا شما سایه خدا هستید و رضا شاه در پاسخ گفت: شاید هم خود خدا باشم. نام «خدا زاده» هم در کتاب دوم درباره محمدرضا شاه از این تفکر وام گرفته شده است.

سلطان‌زاده مدیر بخش انتشارات اندیشکده سعدا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره نحوه تنظیم و نوشتن این کتاب‌ها گفت: این دو کتاب مجموعه داستان‌ها و روایت‌های واقعی برگرفته از کتاب‌های انگلیسی منتشر شده درباره شاه رضا شاه، محمدرضا شاه و تاریخ قبل از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: سیدمحمدحسین راجی به همراه جمعی از پژوهشگران تمام کتاب‌ها در این زمینه را مرور کرده‌اند و از میان آنها داستان‌ها و روایت‌هایی را که برای مخاطب امروزی لازم بوده، انتخاب کرده‌اند و این داستان‌ها در مورد رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی  و موضوعات دیگر به صورت منسجم دسته‌بندی شده است.

این دو کتاب که شامل ماجرا‌های شنیده نشده از پدر و پسری پهلوی برای نخستین بار در یک کتاب است و به خاطرات مردم از نگاه اندیشمندان بزرگ جهان در دوران پهلوی می‌پردازد، به زودی توسط اندیشکده سعدا منتشر می‌شود.

گفتنی است از سید محمدحسین راجی و پژوهشگران همراهش کتاب‌هایی چون «صعود چهل ساله» و «ایران مقتدر» منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ