«فصل شیدایی لیلا‌ها» روانه بازار نشر شد

اقتصاد ایران: «فصل شیدایی لیلاها»، نوشته سید‌علی شجاعی برای دوازدهمین‌بار از سوی انتشارات نیستان منتشر و روانه بازار نشر شد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم‌، انتشارات نیستان چاپ دوازدهم کتاب «فصل شیدایی لیلاها» نوشته سید‌علی شجاعی را منتشر و روانه بازار نشر کرد.

«فصل شیدایی لیلاها» درباره دو گروه از اصحاب کربلا است، کتاب از یک سو داستان اصحابی را روایت می‌کند که ابتدا یار امام حسین(ع) بودند، اما در لحظات آخر ایشان را تنها گذاشتند و از سوی دیگر داستان افرادی را به تصویر می‌کشد که ابتدا، به هر نحوی با امام نبودند اما در ادامه از یاران وفادار ایشان شدند. این رمان در سال 89 برای نخستین‌بار منتشر شد.

کتاب از 23 فصل تشکیل شده است و در معرفی آن آمده است:‌ «این کتاب روایت هفت راوی از حرکت حضرت حسین(ع)، از 18 ذی‌الحجه خروج از مکه تا غروب عاشورا است. آن‌ها که کمتر می‌شناسیم و کمتر شنیده‌ایم از روزگارشان. زهیر بن قین، ضحاک بن عبدالله مشرفی، حر بن یزید ریاحی، عبیدالله بن حر جعفی، عمرو بن قرظه انصاری، شبث بن ربعی و من. چه در کنار امام چه در مقابل. آن‌جا که لیلاها عاشق و مجنون می‌شوند و گاه که سنگ هم می‌گرید اما انسان کوچکترین رحم نمی‌آورد. نگاه به بعدی دیگر از عاشورا. و حرکت در لایه آسمانی مسیر عاشورا. امام می‌داند و پیش می‌رود و ... و لیلاها را می‌خواند و مرزی می‌شود تا قیامت برای روز و شب و نور و ظلمت...

در بخشی از این کتاب آمده است:  «و ما هفت تن بودیم، برای برافروختن، برنشاندن و سوختن در میان آتشی تا به ابد فروزان. هفت نفر از هزاران. از آن آتشگاه، ققنوسانی تا ملکوت پرگشودند و خاکسترانی تا به همیشه تاریخ نفرین شده ماندند که امروز، ما هفت تن، ققنوس و خاکستر، با‌‌ همان دستار و کردار، طنین هزارباره و نامکرر آن واقعه بزرگ را به روایت نشسته‌­ایم که:

مظلمه خون کیست این همه کشتار‌ها
چیستی‌ ای ملک ری
فتنه­‌گری تا به کی
این همه مفتی و شیخ
این همه قاضی شریح
چند برادر کشی
لذت کافرکشی
بغض قلم را شکست
آتش باور کشی
«کیست که عبرت برد زین همه تکرار‌ها»

انتشارات نیستان چاپ دوازدهم این کتاب را با 52 هزار تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ