رضایت از وضعیت مناسب سایپا و لزوم حمایت مجلس از حذف قیمت گذاری دستوری

اقتصاد ایران: مدیرعامل سایپا با ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه و ابراز رضایت از وضعیت مناسب این شرکت گفت: مجلس باید در حمایت از حذف قیمت گذاری دستوری به صنعت خودرو کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی تیموری در بازدید جمعی از نمایندگان مجلس از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو و خطوط تولید سایپا با ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه در حوزه های مختلف گفت: در ابتدای حضور، شرایط بسیار سختی بر سایپا حاکم بود اما خوشبختانه وضعیت مناسبی ایجاد شده است.

وی افزود: در حوزه تولید سعی شد افزایش تولید در دستور کار قرار گیرد. با وجودی که در ابتدای سال، سه محصول پرتیراژ تیبا، تیبا2 و ساینا از خطوط تولید خارج شد ولی با برنامه ریزی شرایط تولید مناسب است و تولید روزانه به 2.1 هزار دستگاه رسید. به رغم عدم افزایش قیمت محصولات از سال گذشته تا کنون محصولات با تغییر سبد محصولات، فروش به دو برابر رسید و از نظر تیراژ تولید هم در 4 بهمن ماه از تولید کل سال گذشته عبور کرده و 11 درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید وجود دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: سال گذشته 87 هزار خودرو ناقص در پارکینگ ها وجود داشت و نگهداری آنها هزینه های هنگفتی ایجاد کرده بود. علاوه بر این کاهش کیفیت محصولات هم اثر نامطلوبی بر روی محصولات داشت که با برنامه ریزی مناسب، خودروهای کف پارکینگ به صفر رسید. همچنین به هیچ عنوان خودرو ناقص تولید نمی شود و تمامی تولید گروه بصورت عبور مستقیم و بدون کسری انجام می شود.

تیموری عنوان کرد: رویکرد جدید سایپا با حمایت وزیر صنعت و نمایندگان مجلس با 45 هزار نفر اشتغال مستقیم و 550 هزار نفر اشتغال غیر مستقیم در زنجیره قطعه سازی و خدمات پس از فروش، تولید باکیفیت است. در چند سال اخیر مهمترین مانع در حوزه تولید خودروهای سواری قیمت گذاری دستوری بوده که باعث شده حجم بالایی از خودروهای تولیدی در منازل به عنوان کالای سرمایه ای احتکار شود. همچنین باعث تشویق حمل و نقل شخصی و استفاده از خودروهای تک سرنشین شده که افزایش مصرف سوخت و آلایندگی را به دنبال داشت.

به گفته وی، باید به سمتی حرکت کرد که خودروهای فرسوده از رده خارج و خودروهای عمومی تقویت تا با کاهش مصرف سوخت همراه شوند. مجلس نیز باید در حمایت از حذف قیمت گذاری دستوری به صنعت خودرو کمک کند و قیمت گذاری خودروهای سواری همچون اغلب کشورهای دنیا بر اساس عرضه و تقاضا انجام شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ