تشکل‌های دانشجویی: زمان برگزاری جلسه را اعلام کنید

اقتصاد ایران: جمعی از تشکل‌های دانشجویی استان سیستان و بلوچستان ۲۶ دی‌ماه با صدور بیانیه‌ای ضمن نقد مواضع اخیر مولوی عبدالحمید خواستار حضور وی درجلسه پرسش و پاسخ با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان شدند.

‌به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از تشکل‌های دانشجویی استان سیستان و بلوچستان ۲۶ دی‌ماه با صدور بیانیه‌ای ضمن نقد مواضع اخیر مولوی عبدالحمید خواستار حضور وی در جلسه پرسش و پاسخ با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان شدند.

مسجد مکی نیز در واکنش به این بیانیه با انتشار متنی اعلام کرد با آغوش باز پذیرای اقشار مختلف جامعه بوده و هست.

تشکل‌های دانشجویی در پاسخ به اطلاعیه دفتر مولوی عبدالحمید بیانیه‌ای به شرح ذیل منتشر کرده‌اند:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلا تَکُونُوا کَالَّذِینَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْبَیِّناتُ» (سوره آل عمران، آیه ۱۰۵)؛ و مانند کسانی نباشید که پراکنده شدند و اختلاف کردند، (آن هم) پس از آنکه نشانه‌های روشن (پروردگار) به آنان رسید.

حمد و سپاس خدایی را که تدبیر بندگان را به بهترین سرانجام می‌رساند و اگر نباشد حمایت و هدایت او، بندگان عاجزند.

در پی پاسخ جناب مولوی عبدالحمید به نامه تشکل‌های دانشجویی، لازم دانستیم ضمن تشکر از موضع پذیرای ایشان در خصوص برگزاری جلسه پرسش و پاسخ، مطالبی را خدمتشان عرض کنیم.

اگرچه با وجود رویه گذشته شما استقبال حضرتعالی از شکل‌گیری فضای گفت‌وگوی منطقی مورد انتظار بود، لیکن اینکه در متن جوابیه تلاش بر این بود با به کار بردن الفاظ مختلف نسبت به اصالت جنبش دانشجویی خدشه وارد سازد، از جایگاه شما به دور و موجب تعجب بود.

و اما بعد، در خصوص مطالبی که مجموعه جنابعالی در مورد رسالت جنبش دانشجویی در قبال حادثه چابهار و جمعه خونین زاهدان عنوان داشت، باید گفت برخلاف ادعای صورت گرفته، جنبش دانشجویی بر حسب وظیفه انسانی و مسلمانی خود در این مدت از مسئولان ارشد در رابطه حادثه تلخ و دردناک مهرماه در جلسات متعددی پرسش کرده و از آنجا که گویا از رخدادهای فضای دانشجویی و دانشگاهی بی‌خبرید، قابل ذکر است جلسات مختلفی در مطالبه شفاف‌سازی و رسیدگی به وقایع اخیر با آیت‌الله محامی نماینده محترم ولی فقیه در استان، اعضای شورای تامین و نماینده عالی فرستاده رهبر معظم انقلاب توسط جنبش دانشجویی برگزار شد و به صراحت در مورد رخدادهای اخیر با ایشان به گفت‌وگو پرداختیم.

جناب مولوی، بر خلاف شما که بر اقدامات عملی و جدی حاکمیت که با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب به قصد دلجویی و تسکین آلام حادثه دیدگان حوادث ۸ مهرماه در جای جای استان سیستان و بلوچستان شروع شد و با عزل و برکناری برخی از مسئولین که مرتکب قصور شده بودند و همچنین بازداشت و شروع روند رسیدگی قضائی به متخلفین حوادث چابهار و زاهدان ادامه یافت چشم بسته‌اید، ما قدردان این اقدامات هستیم و اینکه حاکمیت خود در احقاق حقوق حادثه دیدگان مظلوم اتفاقات اخیر و دنبال مجازات متخلفین پیشرو است را مایه فخر و مباهات می‌دانیم.

البته با این وجود هنوز هم نسبت به برخی مسائل از جمله عدم اطلاع‌رسانی به موقع، کوتاهی در شفاف‌سازی وقایع و روند رسیدگی‌ها نسبت به عملکرد مسئولین انتقاد جدی داریم و با علم به ابعاد پیچیده این پرونده و گستردگی آن، که روند رسیدگی را دشوار کرده، به صورت مستمر پیگیر تسریع در رسیدگی به اتفاقات چابهار و زاهدان هستیم و در این مدت همواره مطالبه دانشجویان انقلابی استان از مسئولین شجاعت در صدور حکم در کنار اتقان و سرعت آن بوده و با خدای خود عهد بسته‌ایم در این مسیر تا حصول نتیجه و حقیقت دست از مطالبه و پیگیری بر نداریم‌.

در پایان تشکل‌های دانشجویی ضمن تقدیر دوباره از پذیرش دعوت دانشجویان توسط حضرتعالی، آمادگی خود را برای ایجاد ارتباط و تعامل با مجموعه مسجد مکی برای مهیا کردن شرایط برگزاری جلسه پرسش و پاسخ در محیطی عقلانی، علمی و منطقی اعلام می‌دارد و در این زمینه منتظر اعلام زمان برگزاری جلسه پرسش و پاسخ هستیم.

والسلام علی من اتبع الهدی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ