مناطق حاشیه‌نشین کرمانشاه نیازمند برنامه جامع

اقتصاد ایران: کرمانشاه- یکی از موضوعاتی که طی سالیان گذشته سبب شده اقدامات انجام شده در مناطق حاشیه نشین کرمانشاه منجر به نتیجه مطلوب نشود، نبود اطلاعات جامع بوده روندی که نیازمند اصلاح است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی محله حاشیه نشین آقاجان بعد از ظهر یکشنبه به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه و با حضور دستگاه‌های عضو این گروه برگزار و هر یک از مدیران نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کردند.

این جلسه پس از حضور شبانه محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در محله آقاجان با حضور مدیران استان کرمانشاه و تاکید بر برگزاری جلسات کارشناسی برای بهبود وضعیت محلات حاشیه نشین برگزار گردید.

کرمانشاه نیازمند اطلس فرهنگی و اجتماعی

حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه و رئیس کارگروه فرهنگی و اجتماعی محله آقاجان در این نشست اظهار کرد: این جلسه به دستور استاندار کرمانشاه و با محوریت محرومیت زدایی و رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی محلات حاشیه نشین به ویژه محله آقاجان برگزار شده است.

وی افزود: مناطق حاشیه‌نشینی همانند آقاجان با مشکلات بسیاری مواجه اند و از دستگاه های اجرایی می خواهیم برنامه‌های خود را برای بررسی و اجرا ارائه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: استاندار کرمانشاه برای رسیدگی و حل مشکلات مردم به صورت جهادی پای کار هستند و با توجه به سابقه فرهنگی ایشان قطعاً کارهای فرهنگی و اجتماعی به صورت ویژه دنبال خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه رفع مشکلات مردم مناطق حاشیه‌نشین باید به دغدغه جدی مدیران تبدیل شود، خاطر نشان کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته بودجه های فرهنگی به درستی مصرف نشده و دستگاه‌های مختلف به صورت جزیره ای عمل کرده‌اند و یکی از علل عدم پیشبرد اهداف همین موضوع است.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های مناطق حاشیه‌نشین کرمانشاه شناسایی و احصا نقاط ضعف و قوت این مناطق است و در مجموع باید اطلس فرهنگی و اجتماعی را برای استان کرمانشاه و به ویژه شهر کرمانشاه تدوین کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه نظرات و انتقادات مدیران به استاندار کرمانشاه منتقل خواهد شد، گفت: نمی توان گفت در کوتاه ترین زمان مشکلات بر طرف خواهد شد اما می توان با برنامه‌ریزی مناسب از شدت را مشکلات کاهش داد.

آمادگی سپاه کرمانشاه برای کمک به مناطق حاشیه‌نشین

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) سرهنگ سعید بهشتی در ادامه این نشست بیان کرد: سپاه از سال ۹۵ در مناطق حاشیه‌نشین با توجه به منویات مقام معظم رهبری حضور پیدا کرد و در شهر کرمانشاه اقدامات بسیاری در محلاتی مانند آقاجان، ملاحسینی، ده پهن، صادقیه، حکمت آباد و کرناچی را صورت داد.

مناطق حاشیه‌نشین کرمانشاه نیازمند برنامه جامع

وی افزود: سپاه بر اساس تفاهم نامه وزارت کشور با کمک سایر دستگاه‌ها اقداماتی مانند تهیه بانک اطلاعاتی، خدمات درمانی، فرهنگی و اجتماعی و اشتغالزایی را شکل داد و در قالب بسیج سازندگی به موضوع کارهای عمرانی و توانمندسازی ورود پیدا کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) تصریح کرد: متأسفانه در دولت گذشته تفاهم نامه وزارت کشور با سپاه دچار مشکل شد و وزارت کشور نسبت به تاسیس دفاتر تسهیلگری اقدام کرد و در این دفاتر تمام کارها از ابتدا مجدداً آغاز شد.

بهشتی ادامه داد: هم اکنون کلاس‌های آسیب‌های اجتماعی، ترک اعتیاد و اشتغالزایی در این مناطق برگزار می شود و در محله ملاحسینی موفق به ترک اعتیاد ۴۷ نفر شدیم.

وی خاطر نشان کرد: جمعیت حاشیه نشین استان کرمانشاه چیزی در حدود ۴۰۰ هزار نفر است که بیشتر این جمعیت در مرکز استان سکونت دارند و برای حل مشکلات نیازمند اقدام جامع هستیم تا تاثیرگذار باشیم و سپاه نیز در این مسیر کمک کننده خواهد بود.

ضرورت استعدادیابی نوجوانان مناطق حاشیه‌نشین کرمانشاه

باباملکی رئیس ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه در این نشست با اشاره به اینکه اقدامات جزیره‌ای راه به جایی نخواهد برد، گفت: تاکنون سالن‌های ورزشی در اختیار محلات حاشیه نشین و گروه‌های جهادی قرار گرفته است اما در سالن‌های ورزشی یک نفر باید متولی امور باشد.

وی افزود: برخی از محلات حاشیه نشین کرمانشاه خارج از محدوده تعریف شده شهری هستند که همین موضوع دریافت خدماتی مانند آب، برق و گاز را با مشکل مواجه می کند اگرچه سالن‌هایی نیز در این مناطق تاسیس شده است.

باباملکی بیان کرد: انجام فعالیت‌های ورزشی مستمر و فراهم کردن تجهیزات و تجهیز سالن‌های ورزشی نیازمند اعتبار است که باید مورد توجه قرار گیرد. وی عنوان کرد: استعدادیابی در مناطق حاشیه نشین می تواند منجر به حمایت های ویژه برای ورزش دوستان این مناطق شود و ممکن است خیلی از نوجوانان این محلات به رشته‌های هنری علاقمند باشند.

نماینده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این نشست از آمادگی این دستگاه برای اهدای کتاب، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری خبر داد. وی خاطرنشان کرد: سه سالن انتظار، وحدت و آوینی نیز برای برگزاری مراسمات مختلف می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

کودکان مناطق حاشیه‌نشین نیازمند توجه بیشتری هستند

محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: تمام مناطق محروم را باید مورد توجه قرار داد و در این میان نباید سایر محلات فراموش شوند.

مناطق حاشیه‌نشین کرمانشاه نیازمند برنامه جامع

وی اضافه کرد: سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان در محله آقاجان تجهیز خواهد شد و کتابخانه مجهزی نیز در آنجا دایر است و برنامه داریم تعداد اعضا کانون را در سال آینده ۲۰ درصد افزایش دهیم.

زنجانی بیان کرد: نسل کودک، نوجوانان و جوانان در مناطق حاشیه‌نشین نیازمند توجه ویژه هستند زیرا این افراد آینده این شهر هستند و نیاز اطلس فرهنگی هرچه سریعتر تدوین شود و برای انجام کارها در مناطق نیازمند برنامه جامع هستیم.

وی ادامه داد: در دهه فجر امسال نیز خانه بازی در منطقه آقاجان افتتاح می شود تا کودکان این محله از خدمات کانوک بهره‌مند شوند و این مرکز نخستین خانه بازی را دارا می شود.

نماینده آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز عنوان کرد: آموزش و پرورش متولی اصلی تربیت در جامعه است اما به معنای واقعی کلمه از امکانات برخوردار نیست و در همین راستا قرارگاه عدالت آموزشی در استان همزمان با کشور راه‌اندازی شده است.

وی گفت: گروه‌های جهادی از بین معلمان و دانش آموزان برای کمک به دانش آموزان مناطق حاشیه‌نشین و محروم تشکیل شده تا بتوانند اقدامات موثری را انجام دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ