تحت پوشش ۶۲ درصد از مزارع گندم آبی استان قزوین به کشت قراردادی

اقتصاد ایران: قزوین- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۶۲ درصد از اراضی گندم آبی استان تحت پوشش طرح کشت قراردادی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر حسن جلیلوند اظهار کرد: تاکنون طرح کشاورزی قراردادی در سطح ۳۰ هزار و ۹۹۱ هکتار از مزارع گندم آبی این استان اجرا شده است.

وی اظهار داشت: همچنین ۳ هزار و۱۹۰ قرارداد با میزان ۹۲ هزار و ۹۶۷ تن با کشاورزان گندمکار این استان بمنظور اجرای طرح کشاورزی قراردادی منعقد شده است.

جلیلوند یاد آور شد: از این میزان شهرستان های البرز ۷۵۷۶ هکتار با میزان ۲۲۷۲۸ تن، قزوین۵۰۶۰ هکتار با میزان ۱۵۱۸۰ تن و بویین زهرا ۶۵۰۱ هکتار با میزان ۱۹۵۰۳ تن است.

وی اضافه کرد: همچنین شهرستان های آبیک۸۸۴۳ هکتار با میزان ۳۶۵۲۶ تن، آوج ۱۳۱۷ هکتار با میزان ۳۹۵۱ تن و تاکستان ۱۶۹۳ هکتار با میزان ۵۰۷۹ تن می باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در کشت قراردادی گندم آبی، کشاورزان به ازای هر تن محصول تحویلی به اداره غله و خدمات بازرگانی دولتی ایران مبلغ یک میلیون ریال بعنوان کمک کرایه حمل دریافت خواهد کرد.

جلیلوند اضافه کرد: از دیگر مشوق های اجرای طرح الگوی کشت در کشت قراردادی، تخفیف حق بیمه مزارع و حمایت از تامین کودهای فسفاته و پتاسه است که در این برنامه کشاورزان ۵۰ درصد هزینه کودهای فسفاته و پتاسه را نقدا و الباقی در قالب تشریفات قانونی پس از تحویل محصول از حساب آنان کسر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری علاوه بر گندم، کشت قراردادی در محصولاتی مانند چغندر قند، ذرت شیرین، پنبه،کاملینا نیز آغاز شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ