مشکلی در تامین آنتی‌بیوتیک‌ها وجود ندارد/ بهبود نسبی تامین دارو در مازندران

اقتصاد ایران: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه وضعیت کمبودهای دارویی در استان نسبت به هفته قبل کمی بهتر شد، گفت: مشکل کمبود دارویی در استان کشوری است و در این زمینه نوسان وجود دارد.

ابراهیم صالحی‌فر معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره کمبود دارویی در استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: کمبود دارویی در استان مشکل کشوری است و ما هم در استان داریم.

وی با اعلام اینکه وضعیت کمبودهای دارویی در استان نسبت به هفته قبل کمی بهتر شد، افزود: بحث آنتی‌بیوتیک‌ها تقریبا حل و بحث سرم وضعیت‌مان بهتر شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه اگرچه برخی از کمبودها نوسان دارد، تصریح کرد: البته در ارتباط با داروهای بیماران خاص مشکلی نداریم.

صالحی‌فر خاطرنشان کرد: در ارتباط با برخی برندهای خارجی که باتوجه به تولید داخل دیگر وارد نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در ارتباط با داروهای شیمی‌درمانی مشکل خاصی نداریم و اغلب داروها است، اظهار کرد: اینگونه نیست که بتوانیم زمان خاصی را وعده دهیم، متولی تامین دارو سازمان غذا و دارو است و تلاش سازمان این است که زودتر این مشکل حل شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا دلیل کمبود دارویی تعلل و اهمال‌کاری ازسوی شرکت‌های دارویی و یا داروخانه‌ها و یا شرکت‌های پخش دارویی است، گفت: در استان شرکت دارویی خاصی نداریم ولی در ارتباط با احتکار دارویی و سایر تخلفات نظارت‌ها همچنان و به‌صورت‌ جدی در دستور کار قرار دارد.

پایان پیام/۸۶۰۰۴/ج

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ