مدیران شرکت بورسی برای ۴ سال سلب صلاحیت شدند/ پرداخت جریمه نقدی

اقتصاد ایران: مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس از صدور رای هیات تخلفات مبنی بر سلب صلاحیت مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره یک شرکت به مدت چهار سال و پرداخت جریمه نقدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سمیه آقامیری پیرو ارسال گزارش تخلف یکی از شرکت‌های تحت نظارت سازمان بورس به معاونت حقوقی به سنا گفت: رسیدگی انضباطی نسبت به پرونده در دستور کار مراجع رسیدگی به تخلفات سازمان بورس قرار گرفت و مدیران شرکت جهت ارائه توضیحات به جلسه کمیته رسیدگی به تخلفات دعوت شدند.

وی افزود: با توجه به عدم پذیرش دفاعیات مطروحه و احراز وقوع تخلف با ارجاع پرونده به هیات رسیدگی به تخلفات، هیات مذکور با توجه به شدت تخلفات، اقدام به صدور رای مبنی بر سلب صلاحیت مدیران وقت شرکت اعم از مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره از تصدی سمت مدیریت در کلیه ناشران ، نهادهای مالی و تشکل‌های خودانتظام به مدت چهار سال و پرداخت جریمه نقدی تا میزان سقف مقرر برای تخلفات مذکور کرد. رای صادره به محکومین ابلاغ شده و در فرجه تجدیدنظر خواهی است.

این مدیر بورسی ادامه داد: تخلفات صورت گرفته در این پرونده شامل عدم رعایت صرفه و صلاح سهامداران، مشارکت یکی از اعضای هیأت مدیره در رأی‌ گیری هیأت مدیره درخصوص معامله با شرکت وابسته به عضو مذکور و عدم افشای فوری تغییرات با اهمیت در عملکرد شرکت‌های تحت کنترل با توجه به سرمایه‌گذاری شرکت فرعی در دو شرکت دیگر در سال مالی ۱۴۰۰ است.

به گفته آقامیری، سازمان بورس در راستای وظیفه ذاتی که حمایت از حقوق سهامداران و تنظیم بازار سرمایه است در مواجهه با تخلفات، هیچگونه مماشاتی با متخلفین نداشته و متخلفینی که موجب تضییع حقوق سهامداران و یا برهم زدن نظم بازار سرمایه شوند به اشد مجازات محکوم می‌شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ